Vergeet u niet iets?

25 maart 2005, 05:46

Veel online winkelwagentjes worden vol achtergelaten. Tot nu toe dacht iedereen dat dit kwam doordat klanten zich op het allerlaatste moment bedachtten, en online kassa’s worden dan ook zo doelgericht mogelijk opgezet. Maar wellicht is ook dit laatste één van de afhakers.

Hoevaak heb je al eens – in ‘real life’ – in de kassarij gestaan, terwijl je te binnen schoot dat je iets was vergeten? Je rende – met je boodschappen al op de lopende band – als een bezetene naar het rek waar het vergeten product stond, en voegde dat hijgend toe.

Online winkels bieden die mogelijkheid vaak niet. En sommige klanten haken daarom dus af omdat ze hun winkelwagentje niet meer kunnen bijvullen, terwijl ze aan het afrekenen zijn.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

2 Reacties

    Evert Jan

    Ik denk dat je hier een heel erg onderschat punt hebt Carl.

    Uit mijn persoonlijke ervaringen herken ik de irritatie van lineaire processen in ieder geval.


    25 maart 2005 om 11:30
    Daniel Markus

    Carl,

    Dit is zeker een interessant punt.

    Maar een andere verklaring is die ik de laatste tijd steeds vaker hoor -en ook zelf zie bij klanten – is dat alleen de winkelwagen pagina’s de complete prijsinformatie geven aan gebruikers.

    Hoe vaak zie je niet pas bij het laatste scherm hoeveel je moet betalen voor verzenden, verzekeren, annuleren, etc. Ook worden er nog allerlei condities pas duidelijk gemaakt in de winkelwagen.

    Ik denk dat er een soort gedrag is, dat mensen voordat ze kopen ook een keer een proefkoop doen zodat ze niet voor verassingen komen te staan als ze echt kopen. Dit sluit ook aan bij de constatering dat gebruikers bijna nooit een aankoop doen bij hun eerste bezoek aan een site.


    25 maart 2005 om 12:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!