VAC: Bureau zoekt eerste fulltime weblogger

3 januari 2006, 06:54

IN10 Communicatie uit Rotterdam is op zoek naar een full time weblogger. De weblogger gaat aan de slag om op diverse weblogs van opdrachtgevers van IN10 te posten. Daarmee is IN10 voor zover bekend het eerste communicatiebureau in Nederland dat een fulltime vacature heeft voor professionele webloggers. In de Verenigde Staten is deze tendens al langer bekend.

“Webloggen is het nieuwe copywriting”, aldus Vincent Luyendijk (Managing Director van IN10 Communicatie), “Eens te meer een kwestie van je verdiepen in de wereld van je opdrachtgever en hieraan in de juiste bewoordingen en stijl uiting geven. Het is een vak apart”.

IN10 Communicatie is o.a. verantwoordelijk voor de weblog van het eerder genoemde DFY condoms.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    jeroenmirck

    Pas maar op dat je geen medeblogger kwijtraakt, Marco. 😉


    3 januari 2006 om 07:09
    LJRuster

    Tjee, wat een job. Van je hobby je werk maken.


    3 januari 2006 om 07:36
    media

    Jeroen, ben er niet bang voor. Als iemand dat graag wil doen moet hij (of zij) het zeker gaan doen. Toch denk ik dat marketing iets wezenlijk anders is dan copy-writing. Op Marketingfacts hebben we vooral te maken met marketeers en niet met copy-writers. Okay, okay, Rene komt af en toe buurten 😉

    Laurens, een zware job kan ik je vertellen. Je bent 24 uur per dag met je werk bezig 😉


    3 januari 2006 om 07:39
    jeroenmirck

    Marketing en copywriting zijn inderdaad twee verschillende zaken, maar goede marketing vereist wel altijd goede copywriting.


    3 januari 2006 om 07:42
    Vincent Luyendijk

    Leuk die discussie. Ik haak even aan. Webloggen is een vorm van communicatie. Communicatie een tool voor marketing. Dat is naar mijn mening de relatie. Ik heb ooit geleerd (van mijn onderbuurman), dat “je communicatie inzet om het gat tussen identiteit en reputatie te overbruggen.” Webloggen is daar dus een middel voor.


    3 januari 2006 om 07:53
    LJRuster

    Dat is prachtig gezegd: “Het gat tussen identiteit en reputatie te overbruggen”. Als ik daar zo over na denk geloof ik best dat webloggen daar een rol in kan spelen.

    @Marco,

    Er schijnen ook mensen te zijn die 24 uur per dag gamen. Verdienen ze behoorlijk veel geld mee. Daarmee vergeleken is 24 uur per dag webloggen een “eitje”:))


    3 januari 2006 om 08:12
    jeroenmirck

    @Vincent: Wie is jouw onderbuurman?


    3 januari 2006 om 08:36
    Vincent Luyendijk

    Ha Jeroen, “mijn onderbuurman” is Rick van Euro RSCG Bikker. Een bureau dat erg sterk is in identiteitsvraagstukken. En ik pik wel eens wat op (in de wandelgangen).

    Ha Anders, ik ben het grotendeels met je eens. Het is enerzijds een manier om de “problemen” (tijd, geld, animo) van het webloggen tegen te gaan. Maar ik ben van mening dat een weblogger een verlengstuk van het bedrijf moet zijn, waarvoor hij/zij schrijft. Dat betekent in praktijk dat hij/zij “vaak over de vloer zal komen bij de bedrijven, waarvoor wordt geschreven” en een “duidelijke feeling moet hebben met de markt, branche en vooral doelgroep”.

    Een voorbeeld: Waarom kom ik op deze weblog (marketingfacts), omdat ik me thuis voel bij de onderwerpen die aan bod komen, gecombineerd met de schrijfstijl van de verschillende bloggers. Dat zal altijd het uitgangspunt zijn voor een goede weblog.

    Enne.. blijf die DFY weblog in de gaten houden, want dat wordt alleen maar beter. (Het is immers ook altijd een beetje zoeken naar de juiste stijl, dat weten we allemaal)


    3 januari 2006 om 11:06
    janpieter

    Geenstijl heeft volgens mij al sinds jaar en dag betaalde loggers en heeft in verleden al eens sollicitaties op de site gezet. en volgens mij is het meer een communicatiebureau dan een persorgaan


    4 januari 2006 om 09:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!