Talpa weigert slechte tv-commercials

19 september 2005, 05:07

Talpa weigert slechte tv-spotjes. Een panel van kijkers beoordeelt of een commercial goed genoeg is. Zo niet, dan komt die niet op tv. Talpa maakt hierbij gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt het spotje naar een groep kijkers uit zijn bestand. Talpa wil daarmee de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen. Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclame-bureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.

Bron: Trouw (via: Molblog)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Nick-E

    Talpa en weigeren van inkomsten, zeldzaam….


    19 september 2005 om 05:15
    Jacobien

    Hahaha. Terwijl de adverteerders steeds meer de inhoud van bladen bepalen, gaat een panel van tv kijkers nu bepalen welke adverteerders op tv mogen.

    Leuke manier om de balans te herstellen.


    19 september 2005 om 06:33
    Stijn

    Ik geloof er weinig van, of het moet pas net ingesteld zijn, want ik denk toch niet dat de reclame over de kozijnen met die luchtballon (ben de naam even kwijt) dan door de keuring zou komen, die past kwalitatief gezien beter bij TV Sneek.


    19 september 2005 om 06:57
    alexstil

    Leuke discussie gaat dit opleveren, want wat is slecht? Is slecht wat de consument niet leuk vindt. Er zijn namelijk genoeg reclame uitingen geweest waar men zich aan “irriteert” echter die heel effectief bleken te zijn gegeven een bepaalde doelstelling (van awareness tot sales). Neem de maandverband en wasmiddelen reclame maar eens) Welke consument vind die goed ?


    19 september 2005 om 07:46
    Edwin Duys

    Om maar niet te spreken over de fameuze leningspotjes van DSB


    19 september 2005 om 08:08
    at

    Ach het lijkt mij voor de kijker (als die niet al wegzapt ijdens de blokken) ook niet echt smakelijk om na zeg maar een commercial voor Mona Toetjes te gluren naar Schimpy…. Deze actie is m.i. uitsluitend bedoeld om weer een beetje vriendjes te worden met de kijker en de aandacht af te leiden van de hoeveelheid commercials. 🙂


    19 september 2005 om 09:13
    Anders

    Sterker nog, de kans is reëel dat de kijker naar aanleiding van deze ophef wat beter gaat letten op de reclames op Talpa. Slimme marketingmachine daar in het Gooi.


    19 september 2005 om 10:02
    at

    Ha Anders back in town! Wij geloven in en mea culpa (kwetsbaar opstellen) conspiratie (gebruik de pers) modellen is het niet? 🙂


    19 september 2005 om 10:38
    Anders

    Een dag zonder complot is een dag niet geleefd!


    19 september 2005 om 11:38
    media

    Anders, goed je weer te zien! En direct scherp weer, die Anders 😉


    19 september 2005 om 12:23
    Darch

    Zou Talpa die (paar) kijkers ook niet eens kunnen laten stemmen over de programma’s zelf?


    20 september 2005 om 04:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!