Talpa weigert slechte tv-commercials

Talpa weigert slechte tv-commercials
, Upstream
@marcoderksen

Talpa weigert slechte tv-spotjes. Een panel van kijkers beoordeelt of een commercial goed genoeg is. Zo niet, dan komt die niet op tv. Talpa maakt hierbij gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt het spotje naar een groep kijkers uit zijn bestand. Talpa wil daarmee de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen. Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclame-bureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.

Bron: Trouw (via: Molblog)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Talpa en weigeren van inkomsten, zeldzaam....

    geplaatst op
  • Hahaha. Terwijl de adverteerders steeds meer de inhoud van bladen bepalen, gaat een panel van tv kijkers nu bepalen welke adverteerders op tv mogen.
    Leuke manier om de balans te herstellen.

    geplaatst op
  • Ik geloof er weinig van, of het moet pas net ingesteld zijn, want ik denk toch niet dat de reclame over de kozijnen met die luchtballon (ben de naam even kwijt) dan door de keuring zou komen, die past kwalitatief gezien beter bij TV Sneek.

    geplaatst op
  • Leuke discussie gaat dit opleveren, want wat is slecht? Is slecht wat de consument niet leuk vindt. Er zijn namelijk genoeg reclame uitingen geweest waar men zich aan "irriteert" echter die heel effectief bleken te zijn gegeven een bepaalde doelstelling (van awareness tot sales). Neem de maandverband en wasmiddelen reclame maar eens) Welke consument vind die goed ?

    geplaatst op
  • Om maar niet te spreken over de fameuze leningspotjes van DSB

    geplaatst op
  • Ach het lijkt mij voor de kijker (als die niet al wegzapt ijdens de blokken) ook niet echt smakelijk om na zeg maar een commercial voor Mona Toetjes te gluren naar Schimpy.... Deze actie is m.i. uitsluitend bedoeld om weer een beetje vriendjes te worden met de kijker en de aandacht af te leiden van de hoeveelheid commercials. :)

    geplaatst op
  • Sterker nog, de kans is reëel dat de kijker naar aanleiding van deze ophef wat beter gaat letten op de reclames op Talpa. Slimme marketingmachine daar in het Gooi.

    geplaatst op
  • Ha Anders back in town! Wij geloven in en mea culpa (kwetsbaar opstellen) conspiratie (gebruik de pers) modellen is het niet? :)

    geplaatst op
  • Een dag zonder complot is een dag niet geleefd!

    geplaatst op
  • Anders, goed je weer te zien! En direct scherp weer, die Anders ;-)

    geplaatst op
  • Slimme zet van Talpa om bepaalde adverteerders te weren. Ik ben het eens dat de kwaliteit van de zender mede wordt bepaald door de reclamespotjes. Daarom begrijp ik de zet van de MTV Duitsland ook zo goed: http://frontpage.fok.nl/nieuws/57020

    geplaatst op
  • Zou Talpa die (paar) kijkers ook niet eens kunnen laten stemmen over de programma's zelf?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.