Spam, spam, spam!

Spam, spam, spam!

Volgens Brightmail neemt de hoeveelheid spam (sending people annoying messages) nog steeds toe: 40% van het dagelijkse e-mailverkeer bestaat uit spam (vorige jaar nog 8%). De meest irritante van de afgelopen periode: “Protect Your Computer Against Viruses for $9.95”.

imageThe company?s statistics indicates that more than 5.5 million unsolicited emails were intercepted during November, three percent more than in October.

The research also reveals that 15 percent of unsolicited email is of a pornographic nature, while financial services mail accounts for 32 percent of all spam.

Product advertising accounted for 29 percent of all unsolicited email sent during November 2002, according to the filtering firm.

According to new figures from email company Brightmail, four in 10 emails received by computer users are junk mail - here are the worst offenders:

. “Protect Your Computer Against Viruses for $9.95”
2. “Verification Department” (credit card scam)
3. “Refinancing?  Get a FREE quote on any mortgage loan program”
4. “Printer Cartridges - Save up to 80% - free shipping offer”
5. “Miniature Remote Control Car. Great Gift!”
6. “$100 FREE, Please Play Now!” - online casinos
7. “Online Auction Marketing Secrets!” - online auction marketing scam
8. “Important news Kuira” - advertising septic systems
9. “URGENT & CONFIDENTIAL” - Nigerian scam spam asking millions of email users to help free up usurped government coffers
10. “GET A FREE PASS TO THOUSANDS OF XXX SITES!” pornography

Source:
http://www.brightmail.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Spamkoning Ralsky

    In het Algemeen Dagblad een portret van de Amerikaanse spamkoning Alan Ralsky, "een van de grootste vervuilers van cyberspace ter wereld." De man heeft miljoenen dollars verdiend met het versturen van ongewenste e-mailreclame.

    http://www.ad.nl/artikelen/InternetenPc/1038896675880.html

    geplaatst op
  • Zapptv.nl zoekt adressen om te spammen

    Het Nederlandse bedrijf Zapptv.nl wil reclame maken en verzocht Emerce om te helpen bij het vinden van 'spamlijsten'. Zapptv, dat online televisieprogramma's uitzendt en werkt voor onder meer Tiscali, MSN en Chello, ziet spammen als "een vorm van marketing".

    http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Media_Marketing/14619.html

    geplaatst op
  • Rotterdams bedrijf veroordeeld in zaak rond spam

    Het Rotterdamse bedrijf NTS Computer Technology is door de rechter veroordeeld voor het verzamelen van e-mailadressen uit een online database, waarna het deze adressen gebruikte voor het versturen van spam. De adressen werden gehaald uit E-mailgids.com van Aktu Publications uit Amsterdam, dat nu 1,8 miljoen euro van NTS vordert.

    Bron:
    http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Media_Marketing/14620.html

    geplaatst op
  • Spam en banners irritanter dan tv-reclame

    Nederlanders vinden spam de meest irritante vorm van reclame. Reclame op sites staat op een tweede plaats, nog voor tv- en radio-reclame.

    Dat blijkt uit onderzoek van MediaScanner XL (onderdeel van Interview/NSS) onder 15.000 internetters tussen 13 en 55 jaar. De deelnemers kregen elf soorten reclame (onder meer ongevraagde e-mail, reclame op sites, radio- en tv-spotjes) voorgeschoteld en moesten daarvan aangeven of ze het informatief, leuk of irritant vonden. Van de ondervraagden gaven 9300 mensen antwoord.

    Maar liefst 85,2 procent van de respondenten vindt ongevraagde reclame per e-mail irritant. Reclame op sites vindt 69,3 procent irritant. Ter vergelijking: tv-reclame vindt 47,2 procent irritant, advertenties in dagbladen 14,7 procent. Gevraagde e-mailreclame (opt-in) blijkt de minste irritatie op te wekken: slechts 9,8 procent van de ondervraagden ergert zich daaraan.

    Opmerkelijk is dat 37,8 procent van de respondenten zegt niet te letten op ongevraagde e-mail. Dat lijkt in tegenspraak met de 85,2 procent die zegt spam irritant te vinden. Reinier Schaper van MediaScanner XL: "Dat zijn twee verschillende zaken. Dingen waar je niet op let, kun je toch irritant vinden. Mensen gooien de e-mails meteen weg en nemen geen kennis van de boodschap.

    Overigens ontbreekt in het onderzoek reclame per telefoon - bedrijven die bij voorkeur rond etenstijd opbellen om krantenabonnementen en lijfrentepolissen te verkopen. Schaper: "Telemarketing valt niet onder onze definitie van reclame."

    Interview/NSS houdt zelf regelmatig telefonische enquêtes, onder meer om de naamsbekendheid en populariteit van producten en politieke partijen te peilen. "We doen niet aan telemarketing", benadrukt Schaper.

    Bron:
    http://www.webwereld.nl/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.