Seksestrijd in de media

Seksestrijd in de media

Seksestrijd in de mediaIn het zomernummer M/VLife Magazine, het singlesmagazine, een interview met Corine van Hellemont van Zorra over de seksevooroordelen in commercials. Zorra is een meldpunt aan de universiteit van Antwerpen dat kritisch kijkt naar de man-vrouw rolpatronen in met name de Belgische media (met extra aandacht naar de reclame-uitingen).

Op zorra.be staan de meest actuele meldingen netjes op een rijtje. Op dit moment zijn dat bijvoorbeeld een automarkt die een babe in bikini plaatst en de Katholieke Hogeschool Mechelen die in een tv-commercial de schoonmaakster uit het raam laat gooien. Sexistisch of gewoon humor?


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.