ReclameReview: OK-app ‘Altijd alles mee’

27 maart 2019, 14:00

Ken je de frustratie van die groeiende berg voordeelpasjes en klantenkaarten? Dan ben jij de doelgroep van deze introductiecampagne. De OK-app wil je namelijk helpen door de pasjes te digitaliseren. Zo heb je ‘altijd alles mee’.

Credits

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising

Creatie: Lesley Jutte, Jesse Amatsahip

Creative Director: Marcel Hartog

Account Producer: Merel Groenenboom, Sandra Derogee

Productiemaatschappij: DPPLR

Regisseur: Daniel Dow

DOP: Nanko Goeting

Off/online: DPPLR

Geluid: Rec-sound

Verantwoordelijk bij OK: Marieke Visser

Doelstelling

De OK-app introduceren als een vervanger voor losse pasjes.

Uitwerking

Uit het persbericht: “‘OK. Altijd alles mee’. Dat is de boodschap van de eerste cross-mediale campagne waarmee OK het startsein geeft voor de landelijke introductie van de OK-app. In de campagne laat OK met een knipoog zien dat de consument dankzij de OK-app ‘altijd alles mee’ heeft in het leven: niet alleen vanuit een functionele, maar ook vanuit een emotionele invalshoek.”

“De eerste campagne van OK richt zich op de OK Cards functionaliteit, die het mogelijk maakt op een eenvoudige manier allerlei pasjes op te slaan: van klantenkaart tot lidmaatschap of ID. Intussen bouwt OK aan een landelijk acceptatienetwerk van retailers en webshops, zodat de consument er straks ook overal mee kan betalen.”

“Eigenlijk vind ik de uitvoering van ondergeschikt belang”

“Uiteindelijk willen we de fysieke portemonnee volledig vervangen door de OK-app, waarbij alles slim samenwerkt”, zegt Marieke Visser, marketing director van OK. “We maken nu een start met de consumentenbenadering door de nadruk te leggen op één van de meest herkenbare fricties die OK oplost, namelijk de overvloed aan plastic pasjes voor bijvoorbeeld loyalty-programma’s. Consumenten haken af door al dat gedoe, maar hebben tegelijkertijd het gevoel korting en voordeel mis te lopen. Door alles in de OK-app te bewaren ben je verlost van die stapel pasjes in je portemonnee, maar heb je toch altijd alles bij je.”

Oordeel

Herkenbare frustratie? Check. Oplossing die het leven makkelijker maakt? Check. Duidelijke uitleg wat je met de OK-app kunt? Check. Nou, hier kunnen we dus kort over zijn: de communicatiedoelstelling wordt met deze introductiecampagne wel gehaald.

Eigenlijk vind ik de uitvoering, inclusief het typetje Emma en de grap aan het eind, van ondergeschikt belang. Waar het om gaat, is de afsluitende boodschap: ‘OK. Je mobiel als portemonnee.’ Die boodschap blijft vast beter hangen dan de kleine acteerdetails.

Het gemak van de app en de oplossing die OK biedt tegen dagelijkse frustraties, zijn thema’s waar je nog wel verder op kunt uitbouwen. Dat komt goed van pas als het bedrijf later ook een betaalfunctie gaat toevoegen aan de app. Vooral doorgaan dus.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jan de Mulder

    Hoe heet de actrice die de hoofdrol speelt in deze reclame commercial?


    10 november 2019 om 20:01
    johan

    inderdaad hoe heet ze die mooie vrouw in die reclame “Altijd alles mee” ??


    14 juli 2020 om 15:43
    Henk

    Zeer handig is het dat echt, heb zelf ook die app in mijn SGS 10 Plus .

    Net zoals die mooie Emma in het filmpje ( wie is het dat ? ) ..


    26 augustus 2020 om 08:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!