Er valt heel wat te vertellen over zonwering, maar Ambiance besluit om het terug te voeren tot de kern die samengevat wordt in hun bedrijfsnaam.
Credits
Ik kon ze niet vinden, alleen wat credits van hun vorige commercials.
De doelstelling
De naam Ambiance synoniem laten zijn met zonwering en zo top-of-mind komen bij de doelgroep.
De uitwerking
Een stel dat houdt van een goede ambiance speelt de hoofdrol in deze nieuwe commercial.
Het oordeel
Het zal ongetwijfeld een bewuste keuze zijn, maar volgens mij zegt deze commercial helemaal niets, behalve dat Ambiance zonweringen biedt. Punt. Of ja, en raamdecoratie en horren dan. En ook nog terrasoverkappingen. Zo wordt het toch nog dat uitgebreide assortiment waar in de tag-on over gesproken wordt.
Ik denk dat ik de muziek van de commercial het irritantst vind. Het acteerwerk valt nog wel mee, maar er valt ook niet echt veel te acteren. Het script is namelijk flinterdun. Van een zon die in de ogen van de man schijnt naar een zakkende zonwering naar een kamer vol met kaarsen die vliegensvlug zijn aangestoken. Dat is het verhaal dat Ambiance hier vertelt.
Als je deze commercial heel vaak uitzendt, zullen tv-kijkers ongetwijfeld de naam Ambiance gaan koppelen aan zonweringen. Daarbij maakt het de fabrikant blijkbaar niet uit dat er niet veel verteld wordt en dat er geen redenen worden gegeven waarom je voor Ambiance zou moeten kiezen. Als je de reclamewerkingsmodellen van Giep Franzen uit de kast haalt, zou deze campagne passen bij de modellen Emotions en Awareness/Saliency. Zoals ik al zei: dat zal ongetwijfeld een bewuste keuze zijn van Ambiance. Ik ben benieuwd hoe goed deze benadering werkt.