Rabobank gaat zich weer op jongeren richten

Rabobank gaat zich weer op jongeren richten

De Rabobank begint een offensief om zijn marktaandeel onder jongeren te verzekeren. De bank, in Nederland marktleider als jongerenbank, wil deze jeugdige klanten vooral intensiever aan zich binden.

Enkele jaren terug heeft Rabobank marktaandeel onder jongeren verloren aan de concurrentie. De bank wil zich eerst richten op een betere verhouding met het huidige klantenbestand, voordat zij naar groei kijkt. ‘We kunnen wel op zoek gaan naar nieuwe jonge klanten, maar daar heb je weinig aan als de bestaande ontevreden via de achterdeur vertrekken’, aldus manager Y. van Esch. Circa 45 procent van de jongeren in Nederland is momenteel klant bij de bank. Dat komt overeen met 550 duizend jongerenrekeningen.

De bank gaat de jonge klanten intensiever adviseren over hoe je geld verdient en beheert. Dat gebeurt in samenwerking met verzekeringsdochter Interpolis, die bijvoorbeeld helpt met reisverzekeringen, en beleggingspoot Robeco. Ook werkt de bank samen met uitzendbureau Randstad, dat onder meer gewilde bijbaantjes aanlevert. Zij mikt uiteindelijk op belangrijke momenten in het leven van jongeren: zoals het behalen van een rijbewijs, waarvoor moet worden gespaard.

Bron:
http://www.adformatie.nl/
(oorsponkelijke bron: Algemeen Dagblad)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.