• Mobile
    wordt gesponsord door

Postbank introduceert NetGesprek

Postbank introduceert NetGesprek

Postbank gaat aan al haar klanten NetGesprek aanbieden, een online tool die het telefonisch hypotheekadvies voor klanten inzichtelijker maakt. Dit is de uitkomst van een pilot die de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden. NetGesprek combineert het gemak van internet met het persoonlijke contact tussen klant en hypotheekadviseur bij een adviesgesprek. De klant krijgt via NetGesprek inzicht in de gegevens van zijn of haar bestaande hypotheek, de eigen wensen voor de toekomst en de berekeningen die de adviseur maakt.

Tijdens zo’n NetGesprek kijken bestaande hypotheekklanten online mee op het scherm van de Postbank hypotheekadviseur via hun eigen computer. De klant en de adviseur zijn gedurende de sessie ingelogd op Microsoft Office Live Meeting. De adviseur kan zijn advies via het internet visualiseren aan de hand van rekenmodellen en scenario’s. Doel van NetGesprek is de klant een kwalitatief hoogstaand adviesgesprek te bieden.

Na twee pilots in 2004 en 2005 heeft de Postbank besloten het NetGesprek definitief te gebruiken voor de Hypotheekadvieslijn. De Postbank is daarmee de eerste bank die het principe van een online adviesgesprek breed aanbiedt.

Na de introductie van ‘call me now’-buttons en Skype is NetGesprek de nieuwste internetinnovatie die de Postbank inzet om het gemak voor klanten te vergroten. “De Postbank heeft NetGesprek ontwikkeld om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn”, aldus Maarten van den Bosch, directeur Postbank Callcenters. “Uit evaluaties blijkt dat klanten zeer enthousiast zijn, ze vinden NetGesprek veel persoonlijker dan een puur telefonisch adviesgesprek. Klanten stellen het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid zeer op prijs.”

Bron: Persbericht Postbank


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik kreeg vandaag een email van een SNS-medewerker die terecht opmerkte dat SNS eind vorige maand (20 maart om precies te zijn) Live@dvies heeft geintroduceerd, een vergelijkbare dienst waarbij de consument een hypotheekadviseur live ziet en hoort via internet. Na het gesprek volgt direct een persoonlijke offerte per e-mail. De consument kan de hypotheek afsluiten zonder een kantoor te bezoeken.

    Dit was me destijds even ontschoten, excuses!

    geplaatst op
  • Ik heb zelf meegedaan via Buzzer met het testen van Live @dvies en ik moet zeggen dat het wel heel strak is. Jammer dat ze bij de postbank die cam er ook niet ingehangen hebben. Live @dvies is trouwens nog niet full operationeel sinds 20 maart. Sinds die tijd zijn ze ermee aan het proefdraaien, de lancering moet nog komen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.