(Podcast) Je naam als meest krachtige marketinginstrument

Interview met Ed Stibbe

(Podcast) Je naam als meest krachtige marketinginstrument
, Namarama
@floresco

Ed Stibbe is geen onbekende naam in reclameland. Hij werkte vanaf de jaren negentig bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company. Stibbe is de gast in de laatste Namarama Show van dit jaar!

Stibbe gelooft niet alleen dat je als voorkeursmerk het meeste marktaandeel gaat winnen, hij heeft het ook grondig laten onderzoeken. Lange tijd hebben merken het geloof in sterke branding een beetje opgegeven, maar Stibbe maakt je er weer enthousiast voor. Het gaat dus niet alleen om de ‘performance’ van je merk, maar juist ook de branding.

Omdat marketing alleen maar ingewikkelder is geworden en data veel belangrijker, is branding een beetje een ondergeschoven kindje geworden. In zijn nieuwe boek ‘Why winners give it all’, waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, legt hij haarfijn uit hoe dat werkt.

Hij vertelt dat bekendheid nog geen garantie is voor succes is, maar uitgekiende branding wel. Ook kom je erachter waarom Stibbe kritisch is over de ‘why’ van Simon Sinek (dat is toch bijna godslastering?) en wat zijn favoriete methoden zijn om een voorkeursmerk te worden.

Veel luisterplezier!

Credits afbeelding: 123RF, licentie: Alle rechten voorbehouden

Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.