Over twee weken is spam verleden tijd.

20 december 2005, 11:57

Dankzij Bill Gates zijn we met ingang van volgend jaar definief van spam verlost: Microsoft hangt vanaf die datum een prijskaartje aan elke verzonden commerciële e-mail.

Dat is althans wat Bill ons op 24 januari 2004 beloofde:

“Two years from now, spam will be solved,” he told a select group of World Economic Forum participants at this Alpine ski resort. “And a lot of progress this year,” he added at the event late Friday, hosted by U.S. talk show host Charlie Ros.

“But the most promising”, Gates said, “was a method that would hit the sender of an e-mail in the pocketbook.”

People would set a level of monetary risk – low or high, depending on their choice – for receiving e-mail from strangers. If the e-mail turns out to be from a long-lost relative, for example, the recipient would charge nothing. But if it is unwanted spam, the sender would have to fork over the cash.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter Bonjernoor

    He conceded, however, that his prognostications have not always been on the mark. 😉


    20 december 2005 om 12:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!