Onderzoek zevende editie Social Media Monitor van start #SMM7

6 mei 2014, 09:30

Het is mei en dat betekent dat de survey van het langstlopende en meest complete socialmedia-onderzoek van Nederland weer verstuurd gaat worden. Zal KLM dit jaar koploper blijven of verovert 'new kid' Coolblue misschien wel de eerste positie? In oktober 2014 publiceert Social Embassy de zevende editie van de Social Media Monitor (#SMM7) in Trouw in Amsterdam. De Social Media Monitor onderzoekt ieder jaar de inzet van social media door topmerken.

Deze week ontvangen de merken een uitnodiging om deel te nemen aan de survey. In deze survey worden vragen gesteld over de inzet van social media door merken, zowel intern als extern.

De Social Media Monitor bestaat uit drie onderdelen:

  • Een onderzoek door middel van een online enquête naar hoe merken social media hebben georganiseerd, welke ambities zij hebben en welke resultaten ze boeken.
  • Een inhoudelijke analyse van de inzet van social media aan de hand van een model. Met dit model worden merken gewaardeerd op activiteit, interactiviteit en de mate waarin zij in staat zijn communities te ontwikkelen. Uit de waardering komt een top 25 die door een panel van vakgenoten wordt teruggebracht tot een top 13.
  • Tijdens de Inspiration Day begin september krijgt de top 13 de kans zich te presenteren aan het panel van de #SMM7. De waardering van het panel aan de hand van deze presentaties wordt meegenomen in de uiteindelijke definitieve ranglijst.

Deze week verstuurt Social Embassy de survey naar de topmerken. Wil jij voor jouw merk ook de survey ontvangen? Stuur dan een mail naar Bram Draaijer via bram@socialembassy.nl.

Meer informatie over de Social Media Monitor en eerdere edities vind je op www.socialmediamonitor.nl.

Marloes Grimbergen
Content & Community Manager bij Social Embassy

Als community manager bij Social Embassy maak ik social content voor organisaties, onderhoud ik voor hen de verschillende social mediakanalen en ga ik de dialoog aan met de bijbehorende communities.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!