NRC wil jongeren bereiken met Spunk

NRC wil jongeren bereiken met Spunk

De website van NRC Handelsblad gaat een samenwerking aan met de ?underground? jongerensite Spunk.nl. Ze beginnen per 1 september met het verwijzen naar elkaars artikelen.

?NRC heeft een scholierensite, maar we moesten daar fors op bezuinigen. Spunk is een leuke site, die vooral aantrekkelijk is omdat die door een redactie van jongeren wordt gemaakt. Door de samenwerking met Spunk kunnen we de site aantrekkelijker maken voor onze bezoekers’, zegt Gijsbert van Es, chef-redacteur van NRC handelsblad op internet. Volgens Spunk-uitgever Frank Bierens, voormalig uitgever bij Credits Media, bedient NRC de doelgroep 14-19, doelgroep van Spunk.nl, nu onvoldoende.

De redactie van jongerensite Spunk blijft zelfstandig en de site blijft in handen van de huidige de huidige eigenaar. Spunk blijft ook zelf de exploitatie doen. Bierens verwacht door de samenwerking een verdrievoudiging van het aantal lezers. De uitgever brengt in het najaar een kunstblad, ?Blender? (oplage 7000), op de markt voor dezelfde doelgroep.

Bron:
http://www.adformatie.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.