Nog een lange weg te gaan naar effectieve websites

Nog een lange weg te gaan naar effectieve websites

Een Duits onderzoek bevestigt weer eens dat klantgerichte websites nog steeds eerder uitzondering zijn dan regel. Onderzoekers van de Katholischen Universit?t Eichst?tt-Ingolstadt concluderen uit hun benchmarkingstudie naar de websites van 47 grote Duitse ondernemingen dat veel aanbieders nog lang niet voldoen aan de basisvoorwaarden voor succesvolle e-commerce.

In de studie is vooral gekeken hoe klantvriendelijk en -gericht de onderzochte websites zijn. Bijna alle onderzochte ondernemingen bieden de mogelijkheid tot e-mailcontact aan, maar verdergaande mogelijkheden zijn meestal afwezig. Banken en verzekeraars scoren op dit punt het minst slecht. Veel websites zijn daarnaast te ?zwaar? en hebben daardoor te lange laadtijden. Gevolg is dat veel bezoekers vroegtijdig afhaken. Zoals gezegd bieden veel bedrijven e-mailcontact aan, maar dat betekent niet dat bezoekers snel antwoord krijgen op e-mails. Vooral als het om klachten gaat, presteren ondernemingen ver onder de maat. Er wordt zelden binnen 24 uur gereageerd, veel ondernemingen hebben dagen nodig om te antwoorden, veel ondernemingen reageren helemaal niet. Ook op dit punt presteerden banken/verzekeraars en de reisbranche relatief het best.

Bron: http://www.absatzwirtschaft.de/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.