NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020, 07:30

NMW smeert de NMD uit over drie dagen: 1, 2 en 3 september.

De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd ‘m dus niet in 2020.

Toch is er goed nieuws en het komt zo’n beetje van dezelfde burelen als deze hele site, dus we brengen het maar groots en meeslepend: organisatiepartners NIMA, BBP Media (MarketingTribune) en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen, maar we gaan ook dit jaar door met hét jaarlijkse marketing-event. Wel in een aangepast coronaproof concept met – als gebruikelijk – enorme keuze uit grote, kleine én verrassende namen op het podium die het mooiste vak ter wereld eren. De Marketing Day wordt voor één keer Marketing Week.

Bijna tachtig sprekers delen ervaring, insights, kennis en ontwikkeling

De NMW vindt plaats op dinsdag 1, woensdag 2, en donderdag 3 september 2020, op locatie bij DeFabrique in Utrecht. Bezoekers kiezen zelf voor een dagdeel naar keuze om live sessies bij te wonen en vakgenoten te ontmoeten. Zoals gebruikelijk mogen NIMA-members (vanaf Gold Membership en Business Members) het event kosteloos bezoeken, mits ze zich uiteraard bijtijds registreren voor één van de dagdelen. Niet NIMA en toch komen kan ook. Het is geen partijdag. In tegendeel.

Van Corendon tot Zeeman

De bijna tachtig sprekers op het event delen ervaring, insights, kennis en ontwikkeling uit de praktijk van het marketingvak. Naast marketeers uit grote en kleine organisaties zullen docenten uit het NIMA-classesprogramma en vakspecialisten uit alle geledingen van het vak hun opwachting maken. Een greep uit de bedrijven en sprekers die worden verwacht: DPG Media, Corendon, Etos, Zeeman, Rabobank, Porsche, Marketing Drenthe, Cloetta (Red Band, Venco, Sportlife, Xylifresh en King), Dela, Simon Levelt, Noordhoff, VodafoneZiggo, Westerkerk Amsterdam, Afas, Nationale Nederlanden, Triboo, Magnet Me, SRK Rechtsbijstand, Karwei, Too Good to Go, HMS Host Autoriteit Consument en Markt, Smeris Pindakaas.

“We weten niet wát het najaar brengt, maar wel dat marketing onmisbaar is”

Registratie verloopt via Nimamarketingday.nl en bezoekers kunnen zelf aangeven in welk dagdeel ze sessies willen bijwonen. Dit jaar schenken de organisatoren uiteraard extra aandacht aan de veiligheid van bezoekers en de medewerkers. Door spreiding over meerdere dagdelen en zes ruime zalen maken we het mogelijk om met een beperkt aantal mensen tegelijk aanwezig te zijn en stellen we bezoekers in de gelegenheid om presentaties live bij te wonen. Verder krijg je als bezoeker de mogelijkheid om een groot aantal sessies online te bekijken via de livestream. Later terugkijken kan ook.

NIMA-directeur Kirsten Andres: ‘Hopelijk vinden nieuwe en vaste bezoekers het, net als alle sprekers, partners, vrijwilligers én Team NIMA mooi en waardevol om juist nú samen marketingkennis, ervaring en inspiratie op te doen en te delen. We weten nog niet wát het najaar gaat brengen, maar wel dat marketing onmisbaar is. Mis dus je marketingupdate niet. Bepaal zelf wie je bezoekt en bestel je ticket. We hopen je op deze manier met de NIMA Marketing Week toch – live of online – een goede start te geven na die welverdiende vakantie.”

De breedte van het marketingvak

De NIMA Marketing Day 2020 stond oorspronkelijk gepland op 18 juni, maar kon vanwege de corona-uitbraak niet op die datum plaatsvinden. Bij de voorgaande drie edities liep het aantal geregistreerde deelnemers op tot de maximumcapaciteit van bijna 2.000 bezoekers in 2019. De dag kenmerkt zich door aandacht voor de breedte van het marketingvak en de aanwezigheid van veel sprekers die vanuit de marketingpraktijk van hun organisatie kennis en ervaring delen. Het programma is samengesteld in overleg met de NMD Adviesraad. De NIMA Marketing Day wordt georganiseerd door beroepsvereniging NIMA, de redactie van MarketingTribune en het uitgeefteam van BBP Media.

Registratie verloopt via Nimamarketingday.nl. Kies daar welk dagdeel je wil bijwonen.

luuk ros
Manager Merk & Media van NIMA bij NIMA

Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content (die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren) en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!