Microsoft lanceert Toolbar suite

13 december 2004, 17:27

Microsoft lanceert Toolbar suiteOfficieus was het al bekend aangezien iedereen het al zei behalve Bill Gates, aldus Robert Scole, maar Microsoft heeft net MSN Toolbar suite gelanceerd. Volgens Robert in minder dan zeven maanden tijd ontworpen, gebouwd, getest en live gezet. May the battle of the desktop search begin!

De features, via Microsoft Toolbar Help:

Desktop Search lets you find anything on your computer, fast.

Ever gotten frustrated trying to find something on your computer? MSN Deskbar includes the Desktop Search feature, which lets you search your computer as easily as you search the Web. A single keyword search will find anything on your computer?even within e-mail messages and their attachments. And Desktop Search is so fast that it makes organizing your documents, messages, and other items into folders practically unnecessary. For more information, see Find files and e-mail messages on your computer.

Automatic form fill manages personal information and passwords.

Typing personal details into web forms can be a pain?and so can managing passwords for all the sites you go to. MSN Toolbar lets you save address, sign-in, and credit card information and fills out web forms for you. Password management means that signing in to websites is a breeze. Your personal information is safer because it is protected with a password you create. For more information, see About filling out forms on the Web.

Pop-up Blocker prevents bothersome advertisements.

If you’ve been plagued by the number of advertisements that get in your way while you surf the Web, this is the tool for you. A single click banishes those pop-up windows forever. And because some pop-up windows are legitimate, it’s easy to ensure that pop-ups you want to see don’t get blocked. For more information, see About Pop-up Blocker and blocking pop-up windows.

Meer details in de Fact sheet

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    bas

    De ‘auto form-fill’ lijkt me een redelijk gevaarlijke optie voor creditcard gegevens. Eén masterwachtwoord voor al je wachtwoorden en ingevulde formulieren zou ik niet zo snel op die manier regelen.


    13 december 2004 om 21:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!