Microsoft komt met advertentiesite

30 november 2005, 06:13

Microsoft werkt aan een gratis dienst waarbij consumenten zelf goederen of diensten te koop aan kunnen bieren. Onder de werknaam Fremont wordt de site intern al een paar weken getest, zo meldt een MSN manager aan de nieuws-site Cnet. Als sterke punten noemt het bedrijf onder meer de integratie met “social networks” zoals MSN Messenger. Men kan bijvoorbeeld aangeven dat zijn advertenties alleen getoond mogen worden aan mensen in zijn netwerk of die een emailadres binnen een bepaald domein hebben.

Het nieuws komt amper twee weken nadat Google de lancering van zijn eigen Google Base bekend maakte, naar buiten. Microsoft zegt de ontwikkeling echter al te zijn begonnen voordat iemand ook maar van Google Base gehoord had. De site TechCrunch meldt dat de beta binnen enkele weken gelanceerd zal worden binnen het Live.com-project, met als uiteindelijke naam “TDB”.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tinus

    Alle marktplaatshandelaren die ik ken zijn inmiddels overgestapt op speurders (want: gratis). Ook zijn ze inmiddels overgestapt van Hotmail naar Gmail (want: meer ruimte). Ze gebruiken echter al jaren MSN Messenger en hier vindt niet snel een verschuiving in plaats. Dit is inderdaad een zeer sterk punt.


    30 november 2005 om 06:58
    Bart Kappenburg

    Alleen weet ik niet wat ‘precies te koop aan bieren is’….

    🙂


    30 november 2005 om 08:11
    Habbekrats

    Lekkur aanbieren. Het is weer vrimibo 😉


    3 februari 2006 om 13:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!