Media-aandacht legt Ask.com geen windeieren

30 maart 2006, 04:37

marktaandelen Google en Ask.com stijgen wederomComscore heeft weer cijfers bekend gemaakt over de marktaandelen van zoekmachines in de US. Google en Ask.com zijn de grote winnaars. Het marktaandeel van Google stijgt naar 42,3% in februari (van 41,4% in januari en 39,8% in Q405). Yahoo en MSN behalen respectievelijk 27,6% en 13,5% (28,7% en 13,7% in januari). AOL gaat van 7,9% naar 8.0% en Ask.com stijgt van 5,6% in januari naar 6,0% in februari.

Het percentage groei over een geheel jaar: Google 29,4%, Yahoo! -1,5%, MSN -8,1%, AOL, -0,9% en Ask.com 27,9%. Het lijkt er strek op dat de recente media-aandacht rondom de naamsverandering van Ask Jeeves naar Ask.com een impuls heeft gegeven aan de sterke stijging (percentueel) van Ask.com. John Battelle heeft meer cijfers.

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Arash

    Remi, ben je een fan van ASK of wordt je gesponserd door ASK 😉


    30 maart 2006 om 05:33
    media

    Ik denk dat ik binnenkort ASK maar eens moet benaderen voor een financiele bijdrage aan Marketingfacts 😉

    Inhoudelijk: ik denk inderdaad dat ASK met haar campagne een goed resultaat heeft weten te realiseren en ik hoop dat ze in staat zijn om de concurrentie aan te gaan met Google. Het zou mooi zijn als de monopoliepositie van Google nu eindelijk eens wordt doorbroken.


    30 maart 2006 om 06:10
    Mike

    Dat ze met geld strooien heb ik wel gezien tijdens de SES in New York. Tijdens het begrafenisfeest van Jeeves stonden een paar duizend mensen te drinken en eten op hun kosten in LQ.


    30 maart 2006 om 06:41
    Remi

    @ Mike, was inderdaad een gezellige begrafenis 😉

    @ Arash,

    Waarom mag ik de laatste tijd nooit meer positief schrijven over zoekmachines? De ene keer wordt ik beschuldigd op de loonlijst van MSN te staan, nu dat Ask me sponserd. Ik probeer gewoon het zoekmachinenieuws vanuit een positieve hoek te brengen. Daarbij schrijf ik volgens mij gemiddeld niet positiever over de ene dan over de andere.

    Ik moet toegeven dat ik wel een zwak heb voor underdogs (niet alleen bij zoekmachines) maar schrijf ook regelmatig positief over Google en Yahoo.

    Of moet ik de titel van dit bericht wijzigen in “Markaandelen Yahoo, MSN en AOL in vrije val” o.i.d.? 😉


    30 maart 2006 om 07:33
    Keesjan Deelstra

    @ Remi

    Hoi, als je de cijfers van ASK voor feb 06 (6,1%) vergelijkt met jan ’05 (5,3%) dan is er inderdaad groei. Maar als je ze vergelijkt met de cijfers van het laatste kwartaal ’05 (6,6%) dan si er verlies…

    Cijfers zijn manupileerbaar…wanneer was die media andacht in de VS ook alweer precies? Ze schijnen daar ook TV spotjes ingezet te hebben.


    17 april 2006 om 17:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!