Klanten van online banken stellen geen prijs op trendy sites

18 december 2002, 11:17

Web designers die voor online banking een trendy site creeren zijn slecht op de hoogte van de voorkeuren van de consument.

Een banksite moet vooral betrouwbaar en traditioneel aandoen. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse ICM in opdracht van Henrion Ludlow Schmidt (HLS). Vier van de vijf ondervraagden gaf aan meer vertrouwen te hebben in traditioneel bankieren dan in e-banking. Dit geldt zelfs voor jongeren. Ook zij zijn niet op zoek naar een modieuze of trendy bank, maar kiezen vooral voor een bank waar ze hun geld aan durven toevertrouwen. Onder de leeftijdsgroep 18 tot 24 jaar is het vertrouwen in online bankieren sinds 2000 zelfs afgenomen van 15% naar 6%. Onder alle ondervraagden steeg het vertrouwen in reguliere banken van 73% naar 82%, terwijl het vertrouwen in online financiele dienstverlening ongeveer gelijk bleef op slechts 7%. Volgens de oprichter van HLS Chris Ludlow associeren klanten een `funky` uitstraling niet met gedegen financieel beheer en moeten online bankiers voor het werven van nieuwe klanten afzien van noviteiten in het ontwerp van hun site.

Bron : Design Week p. 8, 2/3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!