Jakob Nielsen ligt onder vuur

31 maart 2004, 04:00

Na de open brief aan Jakob Nielsen wordt hij van alle kanten aangevallen op zijn visie over usability. Wellicht iets te hard geschreeuwd de laatste jaren?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    mangold

    Jacob Nielsen vergeet steevast dat het niet alleen gaat om het [strong]kunnen[/strong] gebruiken van een website, maar ook om het [strong]willen[/strong] gebruiken ervan.

    “[em]Mensen kunnen niet kopen wat ze niet kunnen vinden[/em]” is een waarheid als een koe. Maar “[em]mensen zullen nooit kopen wat ze niet willen[/em]” is dat net zo goed.

    Jay’s commentaar is dan ook heel passend: “[em]Give a kid a hammer, and every problem looks like a nail[/em]”.


    31 maart 2004 om 04:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!