Jaaroverzicht 2002 NOS al op internet

20 december 2002, 09:02

Het zijn weer mooie tijden voor de liefhebber van jaaroverzichten. Wie niet kan wachten op het NOS-overzicht op tv, kan op internet terecht:

Ook anderen komen met specials en jaaroverzichten. Zie bijvoorbeeld het internationale nieuwsoverzicht bij Yahoo en de eindejaarsspecial van Planet.

Wie kent er meer overzichten?

Op de site van de NOS staat namelijk sinds woensdag een jaaroverzicht over 2002. Dit overzicht in tekst, beeld en geluid bevat het belangrijkste nieuws en sportnieuws van het jaar.

Op de site staat een overzicht per maand met het belangrijkste nieuws. Daarnaast bevat het overzicht achtergrondverhalen over belangrijke thema’s die het afgelopen jaar hebben gespeeld, zoals het koninklijk huis, ‘nieuwe’ politiek, het WK Voetbal en de Olympische Spelen.

De liefhebber krijgt niet alleen oude beelden voor zijn neus. Er zijn namelijk ook speciaal voor de gelegenheid gemaakte interviews met Nederlanders die in 2002 in het nieuws waren. Zij kijken terug op ‘hun’ jaar. Zo heeft Rob van Gijzel het over de bouwfraude, professor Blom over het NIOD-rapport over Srebrenica en mag Tom Holkenburg (Junkie XL) nog eens nagenieten van zijn Elvis-wereldhit.

Verder wordt er een overzicht gepresenteerd van de bekende Nederlanders, buitenlanders ?n een dier (‘de Leeuw van Kabul’) die zijn overleden.

Aan interactiviteit is ook gedacht. Bezoekers kunnen hun stem uitbrengen op de nieuwspersoonlijkheid van het jaar. De uitslag hiervan wordt bekendgemaakt in de live-uitzending van het Journaal Jaaroverzicht 2002 op 28 december.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!