Hoe om te gaan met plaatjes in e-mail?

4 december 2005, 08:25

Op Campaignmonitor staat een uitgebreid artikel over de voors en tegens van het gebruik van plaatjes in e-mail, en waar op te letten wanneer je toch besluit een HTML e-mail te sturen. Het volgende overzicht uit dit artikel geeft onder meer inzicht in de mate waarin de meest reguliere e-mail clients standaard plaatjes blocken:

Hoe om te gaan met plaatjes in e-mail?

De belangrijkste tips uit het artikel:

1. Gebruik nooit plaatjes voor de belangrijkste content (headlines, aanbiedingen, links etc)

2. Gebruik altijd alt tekst voor alle plaatjes

3. Zet bovenaan de e-mail een tekstlink naar de web-versie van de html-mail

Nog meer tips en voorbeelden, en vooral voorbeelden wat de effecten kunnen zijn als je niet bewust met het gebruik van plaatjes in e-mail omgaat zijn te vinden in het artikel.

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!