Gratis bellen dankzij advertenties

25 maart 2006, 10:42

Orange-gebruikers in Israël met 3G telefoons kunnen binnenkort hun telefoonrekening reduceren door regelmatig advertenties te bekijken. Afhankelijk van het aantal advertenties die de klant bekijkt, kan de telefoonrekening geheel worden terugverdiend.

Tijdens de pilot en de eerste fase zal er gebruik worden gemaakt van mobile games. Klanten kunnen het spel “Celltrix” downloaden en zullen tussen de verschillende levels advertenties zien. De klant kan de advertentie overslaan.

“Na het bekijken van de advertentie kan er meer productinformatie opgevraagd worden. Er kan een sms gestuurd worden over het product naar iemand anders en de klant kan direct in contact komen met de telemarketingafdeling van de adverteerder. Dit maakt de advertentie interactief.” Aldus Orange

Het middel is goed inzetbaar om jongeren (doormiddel van games) te bereiken. Ook zie ik toepassingen tijdens het aankomende WK voetbal. Echter, dit is pas interessant voor mensen die de tijd hebben, maar geen geld om hun rekening te betalen. Vraag is of dit een interessante doelgroep is voor de adverteerders. Ook denk ik dat dit te fraude gevoelig is.

Kortom een leuke initiatief, maar persoonlijk denk ik niet dat dit de toekomst van mobile advertising is.

Via UPI

Arash Rahmani
Digitaal strateeg bij Rahmani.nl

Als digitaal strateeg help ik organisaties om online meer groei te realiseren. Mijn eerste contact met online marketing was in 1994 toen ik mijn eigen BBS lanceerde en deze door middel van cd’s en andere BBS systemen ging promoten. Tegenwoordig focus ik me op digitaal strategie en informatiebeveiliging vanuit een breder perspectief. Ik geloof dat er één rode draad moet lopen door de offline en online activiteiten. Informatiebeveiliging dient onderdeel van de processen en cultuur te zijn. Helaas gebeurt dit nog steeds niet bij veel bedrijven.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Wouter

    Inderdaad, de tijd dat wij als gebruikers betalen voor de dure GSM netwerken die aangelegd zijn door de providers is binnenkort voorbij. Door steeds meer beschikbare alternatieve (wifi) netwerken zal meer en meer verkeer gaan via internet, waar vrijwel niets voor betaald hoeft te worden.

    Het bekijken van advertenties (ik denk hier echt aan algemene commercials) zou een oplossing kunnen zijn, maar als ik zie hoe dit eerder op internet-niveau gedaan en mislukt is, lijkt het me sterk dat dit HET businessplan wordt.

    Misschien het tonen van nuttige (tekstuele) advertenties van bedrijven in jouw directe omgeving (bepaald aan de hand van bv een GPS lokatie of Hotspot triangulatie). Dus stel je staat naast de Albert Heijn, dat je dan weinig (of geen) datakosten betaalt, in ruil voor een plekje op jouw mobiel apparaat om voor een bepaalde tijd advertenties te tonen van de betreffende Albert Heijn.


    25 maart 2006 om 14:17
    Jane Poon

    Als professionals op het gebied van financiën, bieden wij een breed scala van diensten aan particulieren en bedrijven. Wij bieden juridische lening oplossingen voor mensen en bedrijven die behoefte van de lening, Wij begrijpen de emotionele en mentale stress van het hebben te maken met financiële problemen, terwijl het omgaan met het leven van alledag. Met een flexibel aanbod van de lening diensten, zijn we toegewijd in het bijstaan van u met een aflossing van de lening op uw comfortabele best

    Wij werken met kleine, middelgrote en grote bedrijven om hen te helpen zowel de slag te gaan of uit te breiden naar nieuwe gebieden. Begin nu uw volgende hoofdstuk.

    Wij zijn gespecialiseerd in:

    GROTE COMMERCIAL / BUSINESS LENINGEN

    KLEINE commerciële leningen

    RAW landleningen & FARM LAND leningen

    Kleine zakelijke leningen en schuld consolidatie leningen

    PERSOONLIJKE & hypothecaire leningen

    Bezoek ons en zie hoe wij u kunnen helpen. Ernstige vragen alleen Please! E-mail: contactjanepoon@gmail.com


    21 mei 2015 om 21:30
    Johng352

    Would you be taken with exchanging links? deadgdkdkkcc


    24 mei 2017 om 20:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!