Google’s nieuwe visie op merknamen en AdWords

3 mei 2004, 04:32

Google vindt dat adverteerders die denken dat hun concurrent hun merknaam misbruikt moeten procederen tegen die concurrent, in plaats van tegen Google.

“As a provider of space for advertisements, please note that Google is not in a position to arbitrate trademark disputes between the advertisers and trademark owners. As stated in our Terms and Conditions, the advertisers themselves are responsible for the keywords and ad text that they choose to use.”

Outside the United States and Canada, there are different issues, and Google has accordingly adopted a different approach to advertisers’ requests to purchase trademarked keywords. In many foreign jurisdictions, the critical issue is not consumer confusion. Therefore, outside of the United States and Canada, Google continues to ensure that neither keywords nor ad copy incorporates trademarks.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!