Georgette Schlick (Blue Circle): “Tv-zenders op dit moment nog belangrijkste partij”

16 februari 2015, 15:00

Georgette Schlick is CEO van TV producent Blue Circle, het bedrijf achter populaire programma’s zoals RTL Late Night, Boer Zoekt Vrouw en Heel Holland Bakt.

Op Twitter en andere social kanalen is Georgette Schlick privé niet enorm actief. Twitter vindt ze niet zo veel toevoegen, bekent de CEO: “Ik ben er nog een beetje onwennig mee. Ik ben namelijk al best exposed, dus ik ben voorzichtig met social media. Social media zijn initiatieven die je niet meer weg kunt denken uit de zakelijk markt, laat dat duidelijk zijn”.

Blue Circle is een top 3 bedrijf in de Nederlandse tv-markt. Toch kennen veel grote merken het bedrijf nog niet goed. Dit heeft volgens Schlick ook te maken met bekende voormannen als John de Mol en Reinout Oerlemans van de concurrerende partijen. Zo’n persoon heeft Blue Circle niet. Eén van haar taken is dan ook deze bekendheid de vergroten. Want de grote – en ook kleine – merken zijn de opdrachtgevers die steeds meer geld stoppen in content. Samenwerkingen met YouTubers en Multi Channel Networks, een afdeling Digital & Branded Partnerships en investeringen in sales moeten hieraan bijdragen.

Schlick was CEO van SBS tot maart 2013. Over die tijd zegt ze: “Toen ik weg was, werd het vrij stil. Nu met Peter de Mönnink zie ik weer een zichtbare en sterke leider. Je ziet dat ze stappen aan het maken zijn. “Je kijkt naar een bedrijf waarvan je ziet dat de ze weg voorwaarts hebben gevonden.” Ik heb Remko van Westerloo de afgelopen periode niet benijd. Ik ken het spanningsveld waaronder hij gewerkt heeft. Dit zijn heftige banen. Ik kan me goed voorstellen dat hij denkt: ‘Het is jammer, maar het goed zo’.”

Met de nieuwe plannen waarbij producenten zelf programma’s kunnen leveren aan de netmanager is ze blij: “We willen niemand passeren, maar voor ons geldt ook: beter twee loketten dan één. Uiteindelijk wil iedereen een mooi en goed scorend programma op zijn zender. Als jij daar de maker van bent, wil jij met de persoon zitten die daar het meeste inspraak in heeft”.

En ook over de bezuinigingen binnen de Publieke Omroep is ze helder: “Ik ben te corporate om te zeggen dat men daar al is uitbezuinigd. Dat kan allemaal met veel minder mensen, maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.” Schlick voegt hieraan toe dat zij niet zelf in een dergelijke rol heeft rondgelopen bij de Publieke Omroep, en dus ook niet kan oordelen op welke kosten dan nog bezuinigd zou moeten worden.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

1 Reactie

    Jeroen Schellekens

    In het interviewe wordt telkens “de Youtuber” aangehaald. Wat is de rol van die Youtuber? Maakt hij/zij een youtube filmpje en/of heeft iemand een eigen kanaal met volgers? Of is het de Youtube kijker die views en likes geeft?


    25 mei 2016 om 11:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!