GAP & GAPC, wat is het en wie zijn het in Nederland?

GAP & GAPC, wat is het en wie zijn het in Nederland?
,
@yizmo
In november 2004 introduceerde Google het GAP-programma (Google Advertising Professional Individual). Een programma ontworpen om een onderscheid te maken tussen Adwords experts en gewone Adwords account houders en een manier om de branche voor zoekmachine marketing verder te professionaliseren. Sinds 1 januari 2006 heeft Google een nieuw third party programma: GAPC (Google Advertising Professional Company). Paul van Veenendaal heeft voor Marketingfacts eea op een rij gezet.

GAP
Het doel van het Google Advertising Professional programma kan het beste verwoord worden door Sukhinder Singh, general manager of Google Local and third party sales: "The key part of the program is empowering the base of folks that have organically grown around AdWords and giving them the tools necessary to showcase themselves to potential advertisers" (bron: Adverto).

Om de erkenning als Google Advertising Professional te verkrijgen dient men te slagen voor het GAP examen, een trainingsprogramma opgezet door Google in samenwerking met Thomson Prometric. Ook moeten zij aan andere vereisten voldoen en hun vaardigheden in de praktijk aantonen. Hiertoe dient men een Adwords account gedurende 90 dagen succesvol te beheren, een bepaald minimum bedrag (minimaal $1000 of een equivalent in de munteenheid van het desbetreffende land) te besteden én het Google examen met succes af te leggen (bron: Adwords Support).

Voor het behalen van de status van Google Advertising Professional ontvangt men van Google extra promotiekredieten, deze kredieten kan men gebruiken voor een nieuw klantaccount (niet ouder dan twee weken) die door de GAP wordt beheerd (bron: Adwords Support):

  • Gekwalificeerde Individuen ontvangen pakketten van vijf kredieten ter waarde van USD 100 (of dit bedrag in lokale valuta).

  • Niet-Gekwalificeerde Individuen ontvangen pakketten van drie kredieten ter waarde van USD 50 (of dit bedrag in lokale valuta).

GAPC
Sinds 1 januari 2006 is Google met een nieuw keurmerk in Europa van start gegaan, nl. het third party programma Google Advertising Professional Company, waarmee bedrijven die zich hebben gekwalificeerd het officiële Qualified GAPC logo mogen voeren.

Om voor het GAPC programma in aanmerking te komen dient aan verschillende eisen te worden voldaan. Naast onder andere budgettaire criteria (omzet van € 100.000 per kwartaal), moeten er minstens twee medewerkers van het bureau geslaagd zijn voor het Google Adwords Professional (GAP) examen en een facturerings- en postadres in een staat of territorium van de Verenigde Staten of in Europa, het Midden-Oosten of Afrika (EMEA) (Bron: Adwords Support). Om in aanmerking te komen voor het 'third party program' (korting op de clicks) van Google Adwords is een omzet van minimaal € 250.000 per kwartaal vereist.

In Nederland zijn inmiddels 28 ondernemingen met een vestiging in Nederland die het GAPC certificaat hebben ontvangen. In België is SE-Marketing de eerste die het certificaat Google Advertising Professional Company mocht voeren (Bron: Digimedia).

Voor o.a. eFocus, Onetomarket, Tribal, Traffic4u is de Google GAPC accreditatie een zeer belangrijk kwaliteitscertificaat blijkt uit persberichten van deze bedrijven:

Traffic4u (bron: Persbericht 15 december 2005)
"Traffic4u voldoet ruimschoots aan deze eisen. Zo hebben sinds de lancering van het GAP-programma, eind 2004, al onze Search Advertising specialisten het examen gehaald. Het behalen van dit examen vormt één van onze standaardeisen voor nieuwe Advertising medewerkers in hun proeftijd", aldus Gert-Jan Munneke, directeur van Traffic4u.

Eén van de grootste voordelen voor zowel het bureau als de adverteerder is dat gekwalificeerde bureaus in aanmerking komen voor een financiële incentive gebaseerd op een percentage van het gespendeerde budget. Door deze mogelijkheden kunnen bureaus verder investeren in de kwaliteit van hun dienstverlening. Traffic4u verwacht dan ook dat de Search Advertising afdeling het komend jaar sterk door zal groeien, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Onetomarket (bron: Persbericht 12 januari 2006)
"Bij Onetomarket waren medewerkers al langer individueel gecertificeerd om de kwalitateit naar haar opdrachtgevers te waarborgen. Adverteerders die de professionele diensten van Onetomarket inschakelen kunnen er, mede door onze accreditaties van Google en Overture, verzekerd van zijn dat ze te maken hebben met een bureau waar kwalitatief hoog aangeschreven staat, aldus CEO Jac van Ommen."

Tribal (bron: Persbericht 13 januari 2006)
"De kwalificatie is wederom een stap richting structurering van de branche voor zoekmachine marketing", aldus Jan Beekwilder, directeur van Tribal Internet Marketing BV. "Wij zien deze kwalifica-tie en onze deelname aan het Google Third Party Programme als een erkenning voor de voortgang die we in de afgelopen jaren geboekt hebben als belangrijke speler binnen onze branche."

eFocus (bron: Persbericht 7 april 2006)
Huub van Mierlo - Directeur eFocus: “We zijn bijzonder trots op deze certificering omdat het onze professionele aanpak van Zoekmachine Marketing erkent. Als enige full service internetbureau geeft het ook direct erkenning aan onze visie, namelijk dat zoekmachine marketing een geïntegreerd onderdeel van de realisatie en optimalisatie van websites is. Wij vinden dat het succes van een website ook tot onze verantwoordelijkheid behoort en daarom hechten wij niet alleen veel waarde aan de realisatie van een website, maar ook het in markt zetten of het stimuleren van de verkoop. Niet voor niets dat ons motto is: ‘effectieve online projecten’, een aanpak die ons duidelijk onderscheidt van andere internetbureau’s. Het is ook fantastisch om te zien dat we het enige internetbureau zijn dat zich een stevige positie tussen de gespecialiseerde SEMS (zoekmachine marketing bureau’s) heeft verworven. Het geeft maar eens te meer aan dat onze professionals op hetzelfde niveau opereren. Het is een pluim voor hun inzet en kunde, maar vooral voor hun visie om te willen sturen op uiteindelijk rendement van een campagne”

Google's Voorwaarden
Toch wordt het logo op verschillende sites niet goed geïmplementeerd, zoals aangegeven door Google in hun voorwaarden (bron: Adwords Support):

Het aantal bedrijven die het GAPC certficaat ontvangen hebben, voeren nog niet altijd het GAPC logo. Of SEM bureau's die GAPC logo voeren, blijken na de verifylink nog GAP individual te zijn.

Ook het vermelden van het aantal personen bij GAP individuals op de site wordt bijna nooit toegepast, alleen bij Clearsense is dit overzichtelijk weergegeven. Meestal is de naam van de GAP individual wel aangegeven op de speciale (beveiligde) Google pagina, waarbij de bedrijfsnaam en de ratificatie van Google weergegeven word. HollandPuntCom heeft wel een GAP logo op de site staan, maar geen verify link.

Vragen aan Google (Yan Stuyf Roncal, Bureauverantwoordelijke bij Google Nederland):

Vraag 1: Komen er in de toekomst meer accreditatieprogramma's? Bijv. voor Adsense
Antwoord: Kan ik niet inschatten, dit soort operaties worden op Europees niveau geinitieerd en uitgerold.

Vraag 2: Zijn jullie tevreden met het aantal bedrijven dat zich tot nu toe hebben geaccrediteerd als GAP of GAPC?
Antwoord: Ja, we zijn tevreden met de bedrijven die zich hebben gevoegd en met de vorderingen die we maken.

Vraag 3: Wat is de omzetverhouding van GAPC/GAP in vergelijking met gewone accounthouders in %?
Antwoord: Hier kan ik je geen antwoord op geven, dit is informatie die Google niet verstrekt, helaas kan ik je hier dus niet mee helpen.

Een overzicht van bedrijven in Nederland, die GAP of GAPC gecertificeerd zijn (updated 13 januari 2008):

Zoekmachine Marketing bedrijven

GAPC (met vestiging in Nederland)
- Bloosem Media (www.bloosem.nl) - GAPC
- Checkit (www.checkit.nl) - GAPC
- ClearSense (www.clearsense.nl) - GAPC
- eGate Internet Solutions (www.egate.nl) - GAPC
- Gladior (www.gladior.com) - GAPC
- Hurra (www.hurra.com) - GAPC
- InfoTrade (www.infotrade.nl) - GAPC
- iProspect (www.iprospect.nl) - GAPC
- J8 Zoekmachine Marketing (www.j8seo.nl) - GAPC
- Mark van Werven (www.markvanwerven.nl) - GAPC
- Maxlead (www.maxlead.nl) - GAPC
- Media Solutions (www.mediasolutions.nl) - GAPC
- MeToo Media (www.metoomedia.nl) - GAPC
- Modation (www.modation.nl) - GAPC
- Netsociety (www.netsociety.nl) - GAPC
- Onetomarket (www.onetomarket.nl) - GAPC
- QueroMedia (www.queromedia.nl) - GAPC
- S&D Interactive Media (www.sdim.nl) - GAPC
- SearchFactory (www.searchfactory.nl) - GAPC
- SearchResult (www.searchresult.nl) - GAPC
- The Marketing Shop (www.themarketingshop.nl) - GAPC
- Topclick (www.topclick.nl) - GAPC
- Traffic4u (www.traffic4u.nl) - GAPC
- Traffic-Builders (www.traffic-builders.com) - GAPC
- Tribal Internet Marketing (www.tribal.nl) - GAPC
- Wazooky (www.wazooky.com) - GAPC
- Zeo (www.zeo-zoekmachine-marketing.nl) - GAPC

GAPC (met vestiging in buitenland en richten op NL markt)
- 3Gnet (www.3gnet.de/nl/) - GAPC
- Webcertain (www.webcertain.com) - GAPC

GAP (met vestiging in Nederland)
- A-side media (www.a-side.nl) - GAP individual
- Adwin Online Media (www.adwin.nl) - GAP individual
- Aklik (www.aklik.nl) - GAP individual
- Bratpack (www.bratpack.nl) - GAP individual
- Bruring Media (www.bruring.net) - GAP individual
- Coppervine (www.coppervine.com) - GAP individual
- Daisycon (www.daisycon.com) - GAP individual
- Davici (www.davici.nl) - GAP individual
- Digital Promotion Affiliates (www.digitalpromotion.nl) - GAP individual
- Direct Matters Online Marketing (www.directmatters.nl) - GAP individual
- Dokter Klik (www.dokterklik.nl) - GAP individual
- Easy Internet Marketing (www.e-asy.nl) - GAP individual
- Hayona (www.hayona.nl) - GAP individual
- Ipsis (www.ipsis.nl) - GAP individual
- Ixeyes Interactive Marketing (www.de-adwords-specialist.nl) - GAP individual
- Keyon BV (www.keyon.nl) - GAP individual
- Kooman (www.kooman.nl) - GAP individual
- Leads2business (www.leads2business.nl) - GAP individual
- Long Tails (www.longtails.nl) - GAP Individual
- MarketShare (www.marketshare.nl) - GAP Individual
- Moniforce (www.moniforce.nl) - GAP individual
- NR6 (www.nr6.nl) - GAP individual
- N-Media (www.n-media.nl) - GAP individual
- Netprofiler (www.netprofiler.nl) - GAP Individual
- Pauwr (www.pauwr.nl) - GAP Individual
- Peter van der Graaf (www.vdgraaf.info) - GAP Individual
- Pro-Partners (www.pro-partners.nl) - GAP individual
- PROSEO (www.proseo.nl) - GAP individual
- Ten Kate Internetmarketing (www.tenkate-internetmarketing.nl) - GAP individual
- The Metatags Company (www.themetatagscompany.eu) - GAP individual
- Toading (www.toading.com) - GAP individual
- Universal XS (www.universalxs.nl) - GAP individual
- Van Tuinen ICT (www.vantuinen-ict.nl) - GAP individual
- Vinden.net (www.vinden.net) - GAP individual
- Webfinder (www.webfinder.nl) - GAP individual
- Word of Mouth (www.word-of-mouth.nl) - GAP individual
- Yellow Online (www.yellow-online.nl) - GAP individual
- Zeo Zoekmachine Marketing (www.zeo.nl) - GAP Individual

Internet Bureau's

- eFocus (www.e-focus.nl) - GAPC

- De Heus (www.deheus.nl) - GAP individual
- En Ville (www.enville.nl) - GAP individual
- Infinit webdesign (www.infinit.nl) - GAP individual
- Kicker-ID (www.kicker-id.com) - GAP individual
- Mangrove thinks ahead (www.mangrove.nl) - GAP individual
- Mirabeau (www.mirabeau.nl) - GAP individual
- MASC Software (www.masc.nl) - GAP individual
- Nedfinity (www.nedfinity.com) - GAP individual
- PrimoVista (www.primovista.nl) - GAP individual
- Sigma Solutions (www.sigmasolutions.nl) - GAP individual
- Webdesign.nl (www.webdesign.nl) - GAP individual
- X-Com ICT Solutions (www.x-com.nl) - GAP individual
- Yes2web (www.yes2web.nl) - GAP individual

Media Bureau's

- Kobalt (GAPC) [bevestigd door Menno Jansen]
- Digital Media & Z.O. (www.dmenzo.nl) - GAP individual

GAP & GAPC in België
- bSeen.be (www.bseen.be) - GAPC
- Extenseo (www.extenseo.com) - GAPC
- FastBridge (www.fastbridge.be) - GAPC
- OptiSeo (www.optiseo.be) - GAPC
- Publicityweb (www.publicityweb.com) - GAPC
- QueroMedia (www.queromedia.be) - GAPC

- Clickwise (www.clickwise.be) - GAP individual
- LetzGo (www.letzgo.be) - GAP individual
- Pôle position Web (www.pole-position-web.be) - GAP individual
- Vizibel (www.vizibel.com) - GAP individual

Bedrijven zonder (werkende) Google verificatielink

- 4 Sight (www.4sight.be) - (url error)
- Ace Group bv (www.acegroup.nl) - (url error)
- Bureau van der Heijden (www.bvdh.org) (url error)
- Brainjockey (www.brainjockey.com) - (url error)
- Conba BE (www.conba.be) - (geen link aanwezig)
- Eurolutions (www.eurolutions.nl) - (url error)
- Grand-Q (www.grand-q.com) - (url error)
- HitProfs (www.hitprofs.com) - (url error)
- HollandPuntCom (www.hollandpuntcom.com) - (url error)
- iMetrix (www.imetrix.nl) - (url error)
- MaxServ (www.maxserv.nl) - (geen link aanwezig)
- Multimedia Professionals (http://www.multimedia-professionals.nl) - (geen link aanwezig)
- n-Media (http://www.n-media.nl) - (geen link aanwezig)
- Netresult (www.netresult.be) - url error
- Schutte Systems B.V.(www.zoekmachineoptimalisatie.nu) - (url error)
- Tam Tam (www.tamtam.nl) - (geen link aanwezig) (per e-mail bevestigd dat de tekst op de site verouderd en niet meer correct is)
- These Days (www.thesedays.com) - (url error)
- Webnoise (www.webnoise.nl) - (geen link aanwezig)

Alle GAP's en GAPC's wereldwijd kunnen gevonden worden op de onofficiële site www.whoisagap.com.

Update
Na input van Google een paar kleine correcties doorgevoerd in bovenstaand artikel:
  • Om voor het incentive in aanmerking te komen dient men € 250.000 per kwartaal te investeren en geen € 80.000,- zoals in het artikel staat
  • Kobalt is geen SEM, maar staat er niet bij. Er zijn dus ook traditionele bureaus die in het 3P Programme participeren of de intentie hebben uitgesproken om dit te willen gaan doen.
  • Daarnaast had er moeten staan dat het bureau dat factureert ook de campagnes actief dient te managen.

Rectificatie:
In het artikel stond de volgende passage "Universal XS gebruikt het GAP logo in hun ontwerp, wat niet toegestaan is." Na contact met Google door Universal XS is het gebruik van het logo goed bevonden.


Lees ook andere artikelen van deze auteur:
- 57% van de Adwords campagnes heeft géén landingspagina!
- Google 1 April grappen
- Hoe zit het met de online marketingstrategie van politieke partijen?

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 90 reacties op dit artikel

  • Zeer binnenkort hoop ik ook het GAP logo te mogen voeren, zodra ik de tijd voor het examen kan vrijmaken tenminste.

    De voorwaarden die worden gesteld door google zijn goed te halen en het verbaasd mij dat er maar weinig partijen in Nederland een GAP hebben of GAPC zijn. Alleen het examen is pittig met een minimale score van 75%...

    geplaatst op
  • Eeerlijk gezegd stelt het examen niks voor. Het zijn veel vragen (104 toen ik het deed, je zal er een goed half uur mee bezig zijn, maar je hebt er 90 minuten voor), maar het niveau is niet hoog. Ik zou bijna zeggen dat je je moet schamen als je niet dik boven de 90% scoort. Als je een paar maanden AdWords ervaring hebt tenminste.

    Er zitten (zaten?) echter wel een paar vragen tussen die op de Amerikaanse markt van toepassing zijn, die kun je niet altijd beantwoorden. Ik heb de Nederlandse versie niet gezien trouwens.

    geplaatst op
  • Ben ik dan de enige marketeer niet in dienst van een webbureau die overweegt om deze 'certificering' ook te halen? (http://www.match2knowledge.nl/2006/02/google-adwords-professional.html)

    geplaatst op
  • Ik zal het binnenkort ook doen.

    geplaatst op
  • Ik hoop dat je slaagt, ben je aan je stand als pro verplicht.

    geplaatst op
  • Misschien wel zo netjes om ons ook in het lijstje met zoekmachine marketing bedrijven op te nemen met een certificaat. :)

    geplaatst op
  • Correctie, het stond er al tussen.

    geplaatst op
  • Helaas geeft Google geen kredieten aan GAP's voor campagnes in Nederland. Ik weet niet of dat inmiddels veranderd is, maar ik kon mijn kredieten in iedergeval nog steeds niet toewijzen toen ik een paar weken geleden een nieuw account en creditcard toevoegde. Beetje jammer van Google.

    geplaatst op
  • Please can you remove http://www.googleadwordprofessionals.com as a reference as they have ripped off the hard work my team put in to collate and verify over 250 individuals and companies listed on http://www.whoisagap.com. Also keep an eye on the http://www.whoisagap.com. website as over the weekend as we will give you the full break down of who is a qualified individual or company, new updated details, Google Advertising Professional related news and sorting by country.

    To add a qualified Google Advertising Professional or Company email .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) with your Google verification link.

    Hope you like it

    Teddie

    geplaatst op
  • De link naar Direct Matters moet zijn: http://www.directmatters.nl

    l

    geplaatst op
  • Heb Teddie maar even gemaild. Ben al bijna jaar GAP en zie de nodige bedrijven op de lijst staan die veel korter GAP zijn. OVerigens lees ik steeds andere bedragen over het te besteden bedrag van klanten. Marco corrigeert van € 80.000 naar € 250.000. Deze week hoorde ik ook van een andere bron dat het in Nederland € 100.000 zou zijn. Of zou er nog een verschil zitten in het verkrijgen van GAPC en het in aanmerking komen voor de incentive?

    geplaatst op
  • Vreemd verhaal bij whoisagap.com. De mail die ik stuur naar ze bounced:

    Recipient address: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
    Reason: Illegal host/domain name found

    Onze GAP URL toevoegen via de website lukt ook niet:

    Sorry, your qualification could not be recognised.

    Please submit your verification URL it should look like this:
    https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?
    id=wmPVUH2sO3IPsvSyx3Qq8w&hl=en_US

    Ik denk dat we moeten constateren dat marketingfacts toch de meest actuele bron is op dit moment :-)

    geplaatst op
  • Later op de dag direct aanmelden via de site wel gelukt....

    geplaatst op
  • Beste Wilbert,

    Het artikel is gecorigeerd door Yan Stuyf Roncal van Google Nederland. Deze noemde het bedrag van 250.000 euro.

    geplaatst op
  • Dank Paul,

    Ik heb inmiddels van Google ook bevestigd gekregen dat het om € 250.000 euro per Q gaat voor het 'third party programm'.

    geplaatst op
  • Update GAP & GAPC:
    - 10 bedrijven GAPC geaccrediteerd
    - Nieuwe GAP bedrijven toegevoegd
    - eFocus persbericht toegevoegd

    geplaatst op
  • O.k. Teddie, well done. But to mail you I used the link on the site.......

    geplaatst op
  • Update: eGate toegevoegd als GAPC

    geplaatst op
  • Egate gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • 2 Nieuwe GAP individuals toegevoegd:
    The Marketing Shop & Modation

    geplaatst op
  • Update: Bloosem als GAPC toegevoegd. Inmiddels zijn er 12 SEM bureau's GAPC geaccrediteerd (goed voor minstens EUR 12.000.000/jaar aan omzet)

    geplaatst op
  • Volgens mij moet dat Eur 4.800.000 per jaar jaar zijn Paul....

    geplaatst op
  • EUR 250.000 x 4 x 12 = 12.000.000 (zie GAPC alinea)

    geplaatst op
  • Eur 100.000 x 4 x 12 = 4.800.000 zie Google help

    geplaatst op
  • Je mag ons als GAPC toevoegen Paul

    geplaatst op
  • @Wilbert,

    Gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • @Paul,

    Hi Paul, je had ons al vermeld, nu ook officieel GAPC and proud!

    Marcel Gelderblom

    geplaatst op
  • Sorry, 'wij' zijn MeToo Media

    geplaatst op
  • Momenteel staat er 100.000 USD op de hulppagina's voor de ondersteuning van Google Advertising Professionals. Zie hieronder:

    Wat zijn de vereisten om Gekwalificeerd Bedrijf te worden?

    Antwoord

    Om Gekwalificeerd Bedrijf in het Google Advertising Professionals-programma te worden moet een bedrijf:

    Een facturerings- en postadres hebben in een staat of territorium van de Verenigde Staten of in een EMEA-land.

    Ten minste twee medewerkers in dienst hebben die Gekwalificeerd Individu zijn in het programma. Deze individuen moeten zijn gekwalificeerd onder de Mijn Klantencentrum-account van het hoofdbedrijf en niet onder hun eigen account. Zie de vereisten voor Gekwalificeerde Individuen.

    Zet een advertentiecampagne op en onderhoudt die van ten minste USD 100.000(of het equivalent in de valuta van uw land) per kwartaal voor de Mijn Klantencentrum-account van het bedrijf.

    Zie:
    https://adwords.google.com/support/select/professionals/bin/answer.py?answer=18572

    geplaatst op
  • Hm...

    Volgens mij kan de lijst wel bijgewerkt worden!?

    OneToMarket is nu weer individual
    Tribal is nu weer individual

    Gladior is nu company

    Tenminste, als de links achter de namen nog de juiste zijn...maar dat zal toch wel!?

    geplaatst op
  • @Tim
    De 'verify' links zijn inmiddels aangepast. Onetomarket, Tribal & Gladior zijn alle 3 GAPC gecertificeerd.

    @T. Peters
    Inmiddels aangepast in mijn artikel na overleg met Wilbert (Infotrade) en Cecile Bol/Remi van Beekum (Traffic4u).

    @Wilbert
    Jouw berekening is de juiste. Met 15 SEM bedrijven met GAPC certicaat is de huidige berekening: Eur 100.000 x 4 x 15 = 6.000.000

    geplaatst op
  • MarketShare.nl kan ook toegevoegd worden aan het rijtje van de GAP.
    Onze Online Marketing Specialist Rob Maas verkreeg onlangs zijn accreditatie. (versie 2)

    geplaatst op
  • Voor de goed orde:
    Marketshare
    en de accreditatie vind u hier: https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=VY4M2heH60DN9nYj-VpOjw&hl=en_GB

    geplaatst op
  • Hoera, ook ik ben sinds vandaag GAP!

    geplaatst op
  • Gelukt!

    Nogmaals gefeliciteerd Karel

    geplaatst op
  • Damn,

    Als karel hem al heeft..dan MOET ik hem ook gaan halen....

    Wordt vervolgd ;-)

    geplaatst op
  • Gerben e.a., als je me een mailtje stuurt krijg je per omgaande mijn samenvatting van de GAP-examenstof terug. Gebruik aub het contactformulier op http://www.adwin.nl.

    geplaatst op
  • Gerben, heb net met Wilbert zitten chinezen en weet nu eindelijk wie jij bent. Leuk!

    geplaatst op
  • Het was wokken! En dan weet Gerben wel waar :-)

    geplaatst op
  • Een nieuwe update gedaan van GAP & GAPC geaccrediteerde bedrijven in Nederland en alle links gecheckt. Is het niet tijd voor een aparte site of boekje voor zoekmachine marketing bedrijven in Nederland met uitgebreide informatie over diensten, focus op SEA of SEO, profiel en op welk segment men zich richt, bijv. Top 500, MKB of eenmanszaken.

    geplaatst op
  • Goh Paul, twee mannen, één mind. :-) Ben inmiddels bezig met zo´n site. Enne, dank voor de GAP-update!

    geplaatst op
  • Paul, Karel erg goed plan!!!

    geplaatst op
  • Wij mogen sinds 2 weken nu ook het GAP logo voeren. Maar de eisen om GAPC te worden liggen toch lager wat betreft het bestedingsniveau? Ik dacht dat ik bij € 50.000 per Q ligt.

    geplaatst op
  • PauwR is een intermarketingbedrijf uit Tilburg. Ikzelf ben al anderhalf jaar GAP. Dit is mijn verify link:
    https://adwords.google.nl/select/ProfessionalStatus?id=sZuBNrpNkAGlY_KGzmrxaQ&hl=nl

    Bij voorbaat dank voor opname in het overzicht!

    geplaatst op
  • En ook ik ben sinds 22 februari jl. GAP https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=UfGnM7PqW3RMAe6x8NkUdA&hl=nl

    geplaatst op
  • Hey Paul, ook Dokter Adwords is inmiddels GAP (en bijna GAPC)! Hier de link: https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=u1lJJsJOV fX-46Tj4F33gw&hl=nl

    geplaatst op
  • Paul, ook NR6 is GAP en kan aan het lijstje met internet bureaus worden toegevoegd.

    geplaatst op
  • Ik raad iedereen aan om het examen in het engels te doen. De vragen in het nederlands zijn erg slecht vertaalt.

    geplaatst op
  • Update voor de lijst. WebFinder Zoekmachine Marketing mag natuurlijk niet ontbreken. http://www.webfinder.nl

    https://adwords.google.nl/select/ProfessionalStatus?id=fuW5fst6WMAnTrCUll-DFA&hl=nl


    Met vriende

    geplaatst op
  • Het overzicht van GAP & GAPC is dit weekend volledig geüpdate (met dank aan overzichten op whoisagap.nl en whoisagap.com).

    Het aantal GAPC gecertificeerde bedrijven is gestegen van 16 naar 28! Ook het aantal GAP individuals is toegenomen. Daarentegen zijn er ook een aantal bedrijven, waarvan de Google verificatielink is verlopen of ondernemingen die claimen Google Advertising Professional te zijn, maar geen verficatielink opnemen.

    @Robert de Boer:
    De site van Dokter Adwords is niet meer werkzaam, en is daarom niet opgenomen in het overzicht. Uit de SIDN gegevens blijkt zelfs dat de domeinnaam in handen is van Google inc.

    @Robin Noppen, Roy K., Timo van den Putte, Pieter Voogt, Robbert ten Kate:
    Jullie zijn toegevoegd in het overzicht.

    @Karel:
    Je schreef eerder dat je bezig was met een site/overzicht van alle zoekmachine bedrijven. Wat is hiervan de status?

    Weet iemand hoe het straks zit als de Best Practice Funding (BPF) stopt, wanneer ben je dan GAPC? Blijft een minimale omzet daarin belangrijk? En wat is er straks de reden van om eigenaar van een account te zijn als bureau?

    geplaatst op
  • @Paul

    Dank voor het bijwerken weer! Dokter AdWords heet nu Dokter Klik. Waarschijnlijk een merkenrechtprobleempje geweest gezien de huidige domeinnaameigenaar :-)

    Het BPF programma was op zich altijd al los van het GAPC programma. Voor GAPC was de eis minimaal 2 gekwalificeerde professionals in dienst en € 100.000 kwartaalomzet door de klanten die onder het hoofd MCC hangen. Dit zal waarschijnlijk gewoon hetzelfde blijven. Het was wel zo dat je GAPC moest zijn om aan het BPF mee te mogen doen. Daar kwam dit jaar als aanvullende eis bij dat minstens 2 mensen het examen moesten halen ná 31 oktober 2007 en vóór 28 december.

    geplaatst op
  • Naast de mashup (http://tinyurl.com/yqruvv) heb ik 5 minuten geleden ook gap.babl aangemaakt. Het is een besloten microblog, op uitnodiging kun je meedoen. Ben je GAP of GAPC, stuur me dan een mailtje (karel staartaap babl punt nl), nodig ik je gelijk uit. Leuke is dat elk lid een profiel kan aanmaken, en dat je posts en links naar posts kunt plaatsen om jezelf te profileren. Ben zelf trouwens ook GAP, maar don´t worrie, ik besteed meer tijd aan babl dan aan AdWords. :-) Sterker nog, wil je het beheer overnemen van de gapbabl: laat het me weten, is het in 1 minuut geregeld.

    geplaatst op
  • @Paul: We hebben onze bedrijfsnaam aangepast naar Dokter Klik, zie dokterklik.nl. Kun je die opnemen?

    geplaatst op
  • OOSEOO Internetmarketing is ook GAP

    https://adwords.google.nl/select/ProfessionalStatus?id=MA6MgQ6QK2PhxHNeWXSjSQ&hl=nl

    Graag toevoegen aan de lijst.

    geplaatst op
  • Topclick heeft op de site wel een GAPC logo staan maar dat verwijst naar een Individual, vandaar dat ie in mijn lijstje niet voorkomt !

    geplaatst op
  • De Zoekmachine Optimalisatie en Website Promotie diensten van MarketShare zijn in verband met de door ons noodzakelijke geachte focus en specialisatie, geheel overgezet naar MarketBizz. De GAP accreditatie in jullie lijst mag dus ook overgezt worden naar http://www.MarketBizz.nl Verificatie link: https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=VY4M2heH60DN9nYj-VpOjw

    Met vriendelijke groet,
    Rob Maas MarketBizz

    geplaatst op
  • Paul,

    Goed lijstje! Moet zeggen dat het gewild is om erop te komen, zelfs meer dan 2 jaar na het posten ervan.

    Zou ik het leuk vinden als je InByte ook even wilt toevoegen.

    Zie ook de GAP link: https://adwords.google.nl/select/ProfessionalStatus?id=lzUlerKoOQk63VYXY2StWw&hl=nl

    Alvast bedankt!

    geplaatst op
  • @Paul,

    Conversion Company is ook al een tijdje GAPC, zie https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=f8T_IVZp0ADyas-rr1G9Ow&hl=nl

    Zou je ons kunnen toevoegen aan de lijst?

    geplaatst op
  • @Mark, dat is nog altijd zo. Beter om het examen in het engels te doen. 1 collega van mij deed het examen in het nederlands en door de vertaalslag die erover heen gaat, kan dit verwarrend werken. Volgens mij kreeg ik destijds van Google zelf ook het advies het examen in het engels te doen.

    geplaatst op
  • Clickmarketing is al sinds 2006 GAP en adwords specialist. Kunnen jullie ons AUB toevoegen.

    Alvast bedankt.

    Paul

    https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=NCaTIAlnUzr8v5ARkj6nsg&hl=nl

    geplaatst op
  • PauwR is inmiddels Google Qualified Company.

    geplaatst op
  • Nog steeds relatief weinig bedrijven met een GAPC certificaat, gezien het aantal aanbieders van zoekmachine marketing op dit moment.

    geplaatst op
  • Het lijstje is weer aangepast 11-01-2009 (en ja ik moet nodig wat aan die lay-out doen)
    Een aantal companies zijn weer individuals en een aantal individuals zijn weggeveallen.
    Maar er zijn er ook weer een paar bijgekomen.

    Vooral het lijstje met "fake" GAPs groeit gestaag. Een tweede keer examen doen lijkt moeilijk of men is gewoon slordig. Al met al staat Nederland er qua GAPs verhoudings gewijs nog best goed voor.
    http://www.whoisagap.nl

    geplaatst op
  • Ook ik ben sinds vandaag GAP! Jaja vrouwen kunnen het ook he mannen ;)

    geplaatst op
  • @Whoiasagap:

    Beste Whoisagap,

    PROSEO is Google AdWords Professional Company. Zou je PROSEO aan je GAPC-lijst willen toevoegen? We staan nog in de GAP-lijst.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Tammo Peters

    geplaatst op
  • Staat er alwee allemaal op. (En in een nieuwe lay-out)
    http://www.whoisagap.nl

    geplaatst op
  • Een goede leuke site, leuk dat je meteen een reactie krijgt dat ik op deze site ben gekomen via Google. Verder staat er veel goede informatie op. Kijk ook eens op http://www.charelle.nl

    geplaatst op
  • Stefan, dit forum is niet bedoeld om te spammen. We komen Charelle op meerdere plaatsen tegen op manieren die enigzins twijfelachtig zijn. Ik vraag me af of je daar de juiste klanten mee trekt...

    geplaatst op
  • WhoIsAGap.nl is weer aangepast. Alles is gechecked en de huidige stand van zaken is als volgt:
    Companies 38
    Individuals 49
    Belgie 12 ?
    Fake (of heel slordig) 21 !!! ( en dat is toch echt teveel !)

    't blijft opmerkelijk dat bedrijven ongegeneerd claimen officieel GAP te zijn en dat nergens mee staven...

    Een nieuw fenomeen is dat bedrijven het GAP logo in hun emails beginnen te plakken, terwijl dit expliciet verboden wordt door Google.
    http://www.whoisagap.nl

    geplaatst op
  • Expand Online uit Rotterdam is sinds eind vorig jaar ook Google AdWords Qualified Company.

    Hierbij onze verificatielink

    Met vriendelijke groet,

    Expand Online
    http://www.expandonline.nl

    geplaatst op
  • Het is prima dat Google dit doet, goed voor ons maar ook voor onze klanten.

    Groetjes,

    Kees Moonen

    geplaatst op
  • @Kees, waarom is het logo op jullie site geen link naar jullie verificatiepagina?

    geplaatst op
  • De lijsten zijn weer geactualiseerd en in te zien op www.WhoisaGap.nl

    En ... sta je er nu wel bij ?

    39 companies
    56 Individuals
    12 Belgie
    24 ! (Fakers of heel slordig)

    Nederland staat best hoog als we het globaal bekijken, zeker qua companies.
    Totaal geschat: 500 (8%) companies en 1450 (5%) individuals

    @Kees , heel verstandig ;-) anders waren het er 25 geweest...

    geplaatst op
  • Vers van de AdWords Help Groep:

    http://www.google.com/support/forum/p/adwords/thread?tid=4a3a37941d21bb10&hl=nl

    Er begint dus schot in de zaak te komen ....

    Als het goed is zal het lijstje met "fake" GAPs nu snel korter worden!
    (en ben nu wel benieuwd of de andere lijstjes ook inderdaad langer gaan worden...)

    geplaatst op
  • Het is echt super dat Google dit doet, top voor ons nog veel beter voor onze klanten.

    hoe transporanter hoe beter

    geplaatst op
  • Hallo ik ben al sinds zomer 2006 GAP en om een of andere reden wordt ik niet vermeld op jullie lijst.

    Verificatie link:

    https://adwords.google.com/select/ProfessionalStatus?id=NCaTIAlnUzr8v5ARkj6nsg&hl=nl

    Gaarne toevoegen.

    Alvast bedankt.

    geplaatst op
  • Ook Digital Dynamite, conversie gericht internetmarketing, is een Google Qualified Professional.

    geplaatst op
  • @Derek: Ik twijfel of het helpt, dat linkdumpen van je.... ;)

    geplaatst op
  • @Derek. Zonder verificatie link loop je natuurlijk wel het risico in het lijstje met fake ? Gaps terecht te komen... Binnenkort volgt er weer een update ... http://www.whoisagap.nl

    geplaatst op
  • Excuses. Maar laten we eerlijk zijn, zo moeilijk is het nou ook weer niet om de GAP status te verkrijgen.

    GAP status

    @Matthijs: ik ook, maar het is het proberen waard ;)

    geplaatst op
  • Update 17-09-2009

    40 companies
    67 individuals
    12 Belgie
    ! Fakers of heel slordig" was 24, nu 15, er zit dus wel wat beweging in


    Staat u er al bij ? http://www.whoisagap.nl

    geplaatst op
  • Wij moeten er ook nog bij..... ;-)

    geplaatst op
  • omschrijving

    Volgens mij gebruikt u een verkeers logo
    Zeg het maar, ... waar wilt u staan, ..individual of fake ??

    geplaatst op
  • USA GAPS

    In de US is er nu wel een officiele lijst. met 360GAPS in de USA doen we het hier in Nederland (110) niet zo slecht ( ofwel: wordt de spoeling nu wel erg dun :)

    geplaatst op
  • Whoisagap.nl is weer up to date.
    70 individuals
    51 companies
    13 belgen
    28 Fakers
    Wanneeer pakt Google die fakers eens aan !?

    Staat ui er bij ? In de juiste categorie ?

    geplaatst op
  • Kunnen Adwords specialist Click2Result.nl en internet en marketing bureau mediaCT ook opgenomen? Thanks!

    geplaatst op
  • Edwin, Die staan er al bij op Whoisagap.nl

    Overigens is de opzet rond de GAPs stevig gewijzigd in 2010. De budget eis voor Compagnies is verlaagd naar 10.000 EUR, en er zijn nieuwe examens, die opgesplitst zijn in 1 algemeen en 3 specialistische examens.

    geplaatst op
  • Kan Search Science Internetmarketing ook opgenomen worden?

    Bij voorbaat dank!

    geplaatst op
  • Ik snap niet dat er zo weinig belgen dit certificaat in handen hebben.
    Als je het wil maken in deze sector heb je dit toch nodig

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.