Endemol met online clipproductie

2 september 2003, 17:11

Funclip is de naam van een nieuwe, eenvoudige, maar innovatieve dienst van Endemol Interactive, om zelf animaties met ingesproken boodschappen te maken. Het Endemol-concept is voor het eerst niet aan een tv-programma verbonden.

Vandaag heeft Endemol International in Hilversum de dienst ge?ntroduceerd. De dienst is direct te benaderen via Funclip.nl, maar wordt ook uitgevent via portalen zoals Ilse en Planet Internet.

“We hebben geen groot marketingbudget, maar hopen op verbreiding met mond-tot-mond reclame”, zegt Unico Glorie, de chef van Endemol Interactive en lid van de Raad van Bestuur van Endemol International.

De dienst is gemaakt door de holding, wat betekent dat na een eventueel succes in Nederland de dienst ook in andere landen waar Endemol actief is op de markt zal komen.

Dit is het eerste multimediaformat van Endemol dat niet is verbonden aan een tv-programma. Glorie en zijn club kunnen beschikken over een budget voor onderzoek en ontwikkeling om nieuwe toepassingen te bedenken en ontwikkelen, als een van de weinige internetproducenten in Nederland.

Funclip stelt gebruikers in staat in vier stappen een persoonlijke clip te maken:

1) Via de site kan een bezoeker een statisch plaatje uploaden, bijvoorbeeld een eigen foto, of een van de plaatjes op de site van Funclip;

2) Op 0909- 22 44 66 7 kun je vervolgens een boodschap inspreken bij het beeld;

3) Een ingenieuze applicatie voor animaties laat vervolgens de tekst uitspreken door de persoon, het huisdier of andere object op de foto, waarbij ogen en mond synchroon met de boodschap bewegen.

4) Deze persoonlijke clip kun je vervolgens opslaan, naar anderen mailen of op het web publiceren.

Endemol heft 80 eurocent per minuut voor het inspreken en terugluisteren van de boodschap. Met een korte boodschap kun je net binnen de minuut blijven, maar gemiddeld zal de productie wel twee minuten vergen, dus 1,60 euro. De rest is gratis.

Endemol ziet de dienst onder meer als een alternatief voor het verzenden van elektronische kaarten via internet, dus voor het versturen van verjaardags-, trouw-, verhuis en geboorteberichten. “Met Funclip spelen we in op de enorme opkomst van de digitale fotografie en de ontwikkelingen op het gebied van sms, mms en e-cards”, zegt William Linders, chef Consumer Business bij Endemol Interactive International in Hilversum.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ronald Bolderman

    17 juni 2009 om 13:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!