Elk gezin zijn eigen tv-reclame

Elk gezin zijn eigen tv-reclame

Huishoudens in de Verenigde Staten krijgen binnenkort commercial-blokken te zien die op hun individuele behoeften zijn afgestemd. De grote Amerikaanse tv-netwerken CBS, ABC, NBC en Fox hebben ingestemd met de invoering van een coderingssysteem, dat het mogelijk maakt om commercials gepersonaliseerd te verzenden.

Het systeem, Ad-ID genaamd, maakt gebruik van de RFID-techniek die inzicht verschaft in het koopgedrag van consumenten. Daardoor kunnen mediabureaus huishoudens alleen die spots voorschotelen waarin zij mogelijk geinteresseerd zijn.

Bron:
Reuters

Via:
Nieuwsbrief MarketingTribune


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Over het benodigde profiel: "based on information that consumers provided".

    Dat gaat dus maar werken voor een hele kleine groep. Of er moeten refundings ontwikkeld worden waardoor men een profiel achterlaat. Op internet heeft dit systeem van profiling matig succes, en zeker in een land als Nederland. Maar laten we eerst maar eens digitaliseren. Hup KPN.TV!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.