Dell sucks?

1 augustus 2005, 21:31

Dell sucks?

Het begon allemaal op 21 juni met een klein berichtje van Jeff Jarvis op zijn weblog. Jeff was duidelijk niet tevreden over zijn nieuwe aankoop en al helemaal niet over de service van Dell. Niets aan de hand totdat het berichtje hier en daar wordt overgenomen op andere blogs en Jeff’s “DELL SUCKS. DELL LIES” steeds luider wordt.

Hoe belangrijk zijn nu die paar blogs die roepen dat Dell sucks? Dell zal ons zeker niet vertellen wat Jeff’s berichtje voor invloed heeft gehad op haar verkoopcijfers, maar het gesprek dat Rick Segal opving spreekt voor zich:

Lady one: I was going to buy a new Dell but did you hear about Jeff Jarvis and the absolute hell he is going through with them.

Lady two: Yeah, I know the IT guy told me that the cobler blog was recommending we stay away from Dell.

Zie ook de eerdere postings over Dell van Erik van Roekel: Dell volgt de blogosphere niet en Dell: look, don’t touch.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

44 Reacties

    Martijn Groeneweg

    Nooit problemen met Dell. Juist erg goede service. Als er iets is, lossen ze het juist snel en perfect op. Zou mijn bericht nu een positieve invloed hebben op de omzet? Zal allemaal wel meevallen.


    2 augustus 2005 om 05:08
    media

    Martijn, ik denk dat we met zijn allen nog heel veel moeten leren over de rol van weblogs. Kan het dan ook alleen maar eens zijn met je slotopmerking!


    2 augustus 2005 om 08:09
    Hilde

    @ Martijn

    Hopelijk maakt deze case in ieder geval duidelijk dat weblogs wel degelijk invloed uitoefenen op consumenten. Weblogs zullen voorlopig niet gezien worden als volwaardig communicatiemiddel en wellicht worden ze dat ook wel nooit. Maar cases zoals deze zijn wel een eye-opener en daardoor worden weblogs meer serieus genomen. En misschien kan er dan zelfs gekeken worden naar een pro-active manier om weblogs te benaderen. Wie weet wat voor een creatieve ideeën daar uit komen!


    2 augustus 2005 om 13:00
    Martijn Groeneweg

    @ Hilde: Ik ben er van overtuigd dat ze invloed hebben en ben het dan ook helemaal met je eens. Je ziet echter ook weer ontstaan, dat ze in 1 keer heilig worden verklaard, alsof de hele wereld er om draait. Ik werk vanaf 1994 binnen het internet werkveld en heb dat al talloze keren voorbij zien komen. Het is gewoon een onderdeel van het hele communicatie spectrum. Ik vraag regelmatig gewoon familie en vrienden of ze van dit of dat hebben gehoord wat ik op een weblog heb gelezen. Grootste percentage weet het dan niet. Zo zie je maar.

    @ Marco: Mijn indeling sluit geheel aan bij de jouwe: 1) weblog, 2) business blog en 3) corporate blog. Bij de corporate blog zie ik echter intern ook heel veel toepassingen. In retail bijvoorbeeld is het hoofdkantoor altijd “klote” vinden de vestigingen. Heb je ook het programma “terug naar de werkvloer” ofzo wel eens gezien? Weblogs zouden prima kunnen werken voor dit soort situaties, waar blijkbaar formele communicatie niet werkt om elkaar te begrijpen.


    2 augustus 2005 om 14:10
    oldskul987654

    For all dell haters,

    Dell brags too much about their warranty.

    We can make dell suffer by calling them (PRANK CALLS).

    They dont have a way to control incoming calls.

    Reason?

    Dell pays a lot of money per call.

    Even if it’s just a prank call.

    Call 18008228965 extension:7240444.

    It’s time to get even with dell!


    1 september 2005 om 03:43
    media

    Inderdaad frustrerend; ben benieuwd of Dell Nederland dit signaal oppakt.


    14 december 2005 om 16:30
    Martijn Groeneweg

    @ Vincent: Helaas moet ik toch echt toegeven, dat wij nooit problemen met Dell hebben. We hadden recent een tweetal laptops besteld. Bluetooth module van 1 laptop waren ze vergeten. Stuurde netjes een compleet nieuwe op en namen de oude weer mee. Verder hebben we al 4 jaar een hosting platform draaien met 14 servers. 2 keer een harddisk probleem gehad. Stonden zoals afgesproken next business day op de stoep.

    Mocht je dus een hogere service willen, moet je daar gewoon voor betalen. Dus zorg dan dat je een hogere service level koopt bij aanschaf. Ben je helemaal afhankelijk van je pc voor werk of iets dergelijks, zorg dan dat je gewoon een extra pc hebt staan.


    14 december 2005 om 16:44
    JanGeert

    Ben tien jaar gebruiker heb het afgelopen jaar veel aan te merken gehad op Dell de afhandeling is belabberd.

    Raad daarom iedereen zakelijk en prive aan geen producten meer af te nemen van Dell.

    Krijg de indruk dat Dell misbruik maakt van zijn of haar positie.


    28 december 2005 om 11:06
    Per

    Wat een zooi, je moet eens probeeren supoot te bellen!

    kost je minimaal 30 x 0.10€ cent eer je verbinding hebt.

    Mijn advies. Koop GEEN Dell


    9 januari 2006 om 14:20
    Joris

    Wij hebben helaas een aantal Inspiron 9300’s. Ondanks dat er nog garantie op zit (3 jarig contract) weigert Dell een defecte 9300 te repareren of te vervangen.

    Verder gebruikt Dell via CIT (hun zakelijke lease maatschappij) een contructie waardoor ze 15% teveel incasseren! Hierover ga ik aangifte doen bij justitie omdat CIT, ondanks een schriftelijke bevestiging weigert het geld terug te betalen.


    12 september 2007 om 07:38
    Billy

    Meeste berichten in dit topic zijn oud, hoe staat het vandaag de dag met de service van Dell.


    14 april 2008 om 10:25
    Dave Wurms

    Helaas moet ik melden dat mijn ervaringen met Dell eens goed waren, maar nu uitermate slecht zijn. Heb een server besteld met software. Van te voren betaald en de server kwam rap. Met de software is het helaas een drama. Wacht nu al twee maanden hier op en ze lijken het niet te kunnen uitleveren. Wie ik ook aan de telefoon krijg, beloftes worden gemaakt, maar ondertussen staat die server hier maar werkeloos te zijn. Onderhoudsovereenkomst loopt wel gewoon door en ik kan er helemaal geen ene …. mee.


    27 juni 2008 om 07:54
    Wachten op Dell

    ik heb momenteel een bijzonder slechte ervaring met Dell.

    Het hele verhaal kun je lezen op het forum van de consumentenbond. Ik zit ook met de handen in het haar.

    Ik heb 2,5 maand geleden een laptop besteld, en hij is er nog steeds niet! Ondertussen is mijn betaling een keer zoekgeraakt (iets mis met hun administratie) en als ik bel moet ik minstens 20 minuten wachten voordat ik iemand aan de telefoon krijg, die vervolgens geen duimbreed toe geeft en laat staan excuses maakt.

    Email wordt niet beantwoord, en ze liegen de hele boel bij elkaar wat betreft de levertijd. Verder blijven ze andere partijen de schuld geven: de fabrikant, de leverancier, noem maar op. Maar ik koop toch een computer bij Dell? Wat heb ik er dan mee te maken dat de partners waarmee ze samenwerken hun werk niet goed doen?

    Van wat ik tot nu toe met Dell heb mee gemaakt wijst alles erop dat Dell echt een puinhoop is, en ik zou iedereen ten strengste afraden om er iets te bestellen.


    8 november 2008 om 14:52
    Jan

    Heb 5 jaar geleden een laptop gekocht bij Dell, is onderhand twee keer kapot gegaan, 1 keer de hardeschijf, en de ander keer m’n grafische kaart.

    Bij het probleem van de hardeschijf hebben ze ‘m bij mij thuis gewoon vervangen. En dat was de dag nadat het incident plaats vond. Bij de grafische kaart stuurde ze een nieuwe laptop op. Als vervangend model. een week later heb ik m’n oude laptop weer terug gekregen, zonder ook maar een foutje.

    Service is goed, beide keren hebben ze me vlot en vriendelijk geholpen.

    Totaal geen problemen mee.

    En wat de schrijver van “Wachten op Dell” bedoeld met z’n “ik zou iedereen ten strengste afraden om er iets te bestellen” is gewoon onzin.

    Dell levert goed!


    14 december 2008 om 18:53
    jan

    Dell computers zijn de slechtste computers die er bestaan. Bovendien is de service ook heel slecht. Bovendien liegen de Dell verkopers altijd, want je krijgt altijd iets anders dan ze je beloven.


    28 februari 2009 om 09:14
    jan

    Dell computers gaan de hele tijd stuk. De mijne is al 6 keer binnen 1 jaar stuk gegaan. Indien jouw onderdelen eindelijk omgeruild wordt door hun, dan krijg je een gebruikte onderdelen waar al heel veel problemen mee zijn. Je krijgt dus geen nieuwe onderdelen van ze !

    Indien ik een inktpatroon voor mijn printer wil bestellen, dan moet ik een eeuw wachten voordat ik ze toegestuurd krijg. En indien de printer omgeruild wordt, dan krijg een printer die oud en gammel is en waar al heel veel problemen mee zijn geweest en ik krijg dus geen nieuwe printer van ze. Dus Dell Sucks !


    28 februari 2009 om 09:49
    Theo

    Ik heb in november 2003 een Dell computer aangeschaft. Heel snel gekomen.

    Het was een prachtige en een zeer uitstekende Dimension 4600.

    Telefonisch besteld. Nooit te nimmer problemen gehad, hij draait nu nog steeds dagen achter elkaar.

    2.66GHz Pentium 4, zeer snel, nooit langzaam. met 1GB geheugen, zo hadden ze me advies gegeven. Aangeschaft voor 1.231 euro, dat was een zeer goede aankoop! Niks kapot gegaan. Wordt nooit warm. Heel zuinig, met 170 watt! En maakt nauwelijks geluid! Met een flatscreen van 17′ inch, ook helemaal perfect! Ik heb nu pas weer een laptop besteld voor m’n vader. Ik reken hierop dat dit weer een geweldige aankoop wordt, net als deze. Inmiddels wel wat andere computers gekocht, maar Dell staat zeker tussen m’n top 3! Ik raad echt iedereen een Dell aan. Ik heb een HP Pavilion gehad waarna 2 a 3 jaar het moederbord al kapot ging. Daar heb ik echt een hekel aan. Bij m’n Dells is dit nog nooit gebeurd! Op mijn oude scholen stonden ook echt overal Dells! Die werken ook uitstekend! Heb ook met veel Dell laptops gewerkt. Er zijn haast geen betere!

    Hopelijk kunnen jullie hiermee vooruit,

    mvg.

    Theo Kuijsters Jr.


    22 maart 2009 om 17:50
    Kees

    De Dell “service” is een absolute ramp. Op zich leek het een mooie, stille computer, totdat er iets(?) kapot ging. De computer deed niets meer, behalve hard blazen met de ventilator. De medewerker aan de telefoon laat je zo ongeveer de hele computer van binnen demonteren en weer in elkaar zetten. Ik had geen servicecontract, dus laten ze 5 dagen later een doos bezorgen voor je computer die 3 dagen later weer opgehaald wordt, waarna je ‘m na een week weer opgestuurd krijgt. Niets aan gedaan!! Zelfde probleem!! De helpdesk wel 10 keer aan de telefoon gehad, sommigen spreken slecht nederlands, ze lijken je niet te begrijpen, beloven van alles, bellen soms niet, soms wel terug met geruststellende berichtjes, waarna weer niets gebeurt. Morgen weer bellen. Wat is dit voor een geschift bedrijf? NOOIT MEER EEN DELL!!!!!!


    26 mei 2009 om 17:10
    Pieter

    Ik heb op 25/06 mijn XPS M1730 (ruim 1.700,-!) ontvangen en direct bij ontvangst deed hij het niet, ik ben nu al een maand met Dell aan het bellen en voer alles uit wij zij opdragen maar niets helpt…

    Op 03/07 is er de hele middag een monteur langs geweest en die heeft wat vervangen, een paar keer met Dell gebeld maar moest de Laptop toch weer ongerepareerd achterlaten…

    Op 10/07 is de laptop opgehaald (collect & return) en op 20/07 had ik hem weer terug, nog steeds defect!!!

    Weer gebeld en de helpdesk kan niets meer doen en zegt dat ik mijn geld maar terug moet vragen, maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en Dell laat mij volledig in de steek…

    Na 5 Dell systemen zal er natuurlijk nooit een 6e volgen, ik heb met 4 van de 5 grote problemen gehad (steeds een monteur aan huis) waarbij ik steeds eerst een maand! aan het lijntje werd gehouden…

    Als ze het doen zijn het mooie en perfecte systemen, als je hulp nodig hebt, heb je een probleem!


    24 juli 2009 om 03:48
    Theo

    De Vostro laptop van Dell werkt uitstekend, hij kwam 3 weken later na de bestelling, geeft niks. Want ik wil best langer wachten voor een product, die het gewoon goed doet,

    Zoals altijd is het weer een topproduct, De laptop werkt uitstekend, ze waren niks vergeten. Alles zat netjes in de doos. Dus koop gewoon iets simpels, ga niet aanpassen, dan krijg je de problemen, behalve als Dell aanraadt. Het was een Vostro A860 met de extra pakket ofzo, ik weet niet meer hoe het heette, Hij heeft een Pentium Dual-Core, ik had niks aangepast, en ik heb een garantie van 3 jaar erbij gedaan.

    Onlangs is bij een vriend van mij een moederbord van een Dimension 4700 kapot gegaan, De service stond 2 dagen later op de stoep, het was een dag later omdat ze de dag daarvoor de hele dag wegwaren. Daar konden ze ook perfect een afspraak over maken. Moederbord was in een kwartier vervangen en de service ging er weer vandoor met een groet.

    Dat moet je nou een goede service noemen, maar wat sommigen niet doen is geen garantie erbij nemen, en dan beginnen ze te zeuren.

    mvg

    Theo Kuijsters Jr.


    24 juli 2009 om 06:06
    hidde tuinstra

    Ik moet eerlijk zijn en toegeven dat ik al een aantal jaar werk op een Dell desktop op mijn werk (op dit moment een Optiplex 760 als ik de sticker mag geloven) en heb er verdacht weinig problemen mee. Hij doet gewoon zijn ding en klaar. Het enige gelazer wat ik ermee heb is met de software, maar daarvoor moet ik denk ik bij Microsoft aankloppen 🙂


    24 juli 2009 om 06:41
    Bas

    Dell Suks, Dell zuigt. De verkopers zijn super arrogant en irritant. Service hebben ze niet, e-mail worden niet beantwoord. De kwalitieit van de geleverde producten is zeer slecht en de prijzen veel te hoog. Van mij mag het bedrijf Dell kapot, failliet en verdwijnen!


    14 augustus 2009 om 22:32
    Ron

    Ik zou wel graag eens horen van de ontevreden Dell gebruikers of de Dell haters welk bedrijf dan wel goede service levert of welk bedrijf ze dan aanraden waarmee ze dan uiteraard ondervinding hebben.

    Ik overweeg namelijk kortelings ook een nieuwe portable aan te kopen.

    Dank bij voorbaat.


    22 september 2009 om 08:29
    Katrien

    Neem ajb GEEN Dell! De support is verschrikkelijk! Ook ik bestelde in augustus 2009 een nieuwe Studio 17 laptop. Op tijd geleverd, dat wel. Maar al stuk van het eerste moment! Geheugen kapot, zo bleek nadien. Intussen ben ik twee toetsenborden, twee covers, een nieuw moederbord en nieuw geheugen en twee maal opsturen naar Duitsland verder!?! Eindelijk werkt hij naar behoren, maar voor hoe lang?! De service aan de telefoon is heel variabel. Hangt helemaal af van wie opneemt en of hij bereidwillig is. Een klachtendienst heeft Dell gewoon niet?!! Ik zit op dit moment aan de telefoon voor m’n broers laptop, een Inspiron 1525 van net ’n jaar oud. Hij geeft niet anders dan blue screens en start constant opnieuw op als je hem wil afsluiten. Men heeft ons intussen Windows opnieuw doen installeren maar dit heeft niet geholpen. Ik ben al vier keer opnieuw aan het bellen: de eerste keer verkeerd doorverbonden, de tweede keer gewoon van de lijn gegooid, de derde keer ging de technieker eerst één en ander ophalen van info en gooide me er ook weer af, de vierde keer kreeg ik weer niemand. Ik ben echt WOEST! Kl*te-service?! Ik vraag me zelfs af of dit te maken heeft met het feit dat deze laptop net voorbij het eerste jaar garantie is en ze gewoon VERZUIMEN van hem te maken?! Zéker GEEN DELL KOPEN DUS !!!


    2 oktober 2009 om 08:35
    Rob

    Iets bij Dell is zijn geld niet waard. Laptop gekocht in mei 2007 met 3 jaar “garantie”. In begin oktober DVD lezer kapot. Al zeker 30 keer gebeld ofwel laten ze je staan met een muziekje in de achtergrond ofwel krijg je er een aan de lijn die enkel je bel tegoed doet opgebruiken voor niets. Bovendien praten die zeer slecht algemeen nederlands; vooral hollands dialecten. Techniekers hebben ze daar duidelijk niet. Dit is was de eerste keer en de laatste dat dell iets verkocht heeft aan mij. Bovendien kan ik ook hetzelfde zeggen van HP. Al even erg.

    DUS koop GEEN dell: te duur, geen kwaliteit, geen herstelling, geen service. Niets geloven van hun after service dat binnen 5 dagen je pc hersteld is. Het is een illusie. Ik zal in mijn handen wrijven als dell ooit zwaar afgaat op de rechtbank. Van mij mogen ze de dieperik in.


    3 november 2009 om 19:02
    R@D@S

    Ik las vele van voorgaande reacties. Wat ik zeer eigenaardig vind is dat reacties op de vraag van Ron 22/9/2009 uitblijven. Zou het bij anderen dan nog slechter zijn dan bij Dell gezien er hier geen betere aangeprezen worden? Waarschijnlijk wel dus! En wat zou Ron nu gekocht hebben?

    Mvg, R@D@S


    3 november 2009 om 19:45
    Expert Academy

    Dell heeft me enorm teleurgesteld bij onze laatste bestelling. Het artikel bleek niet leverbaar en mijn order werd zonder boe of ba geannuleerd. Ondertussen was de betaling wel al van de Visa-kaart gehaald, voor een product dat niet leverbaar is en dat we dus nooit ontvangen hebben. Op een mail naar de klantendienst kwam geen antwoord en ook de telefonische klantendienst kwam niet verder dan een hollands “sorry, stuurt u maar een mailtje en we kijken wat we kunnen doen… “


    24 november 2009 om 11:54
    Theo de Man

    Wij wachten nu een maand op een Dell laptop. Al drie maal is een mogelijke aankomstdatum genoemd en die keren verscheen er niets. Helpdesk bellen: Nederlandse medewerker niet beschikbaar en er werd door de Engelstalige Indiase een datum genoemd die achteraf ook niet klopte. Een email werd in het Engels nietszeggend beantwoord.

    Annuleren is niet meer mogelijk als de status van de bestelling “verzonden” vermeld. Dat doet die bij ons dus onterecht al drie weken. Benieuwd hoe het afloopt….


    9 januari 2010 om 16:07
    Theo de Man

    Vervolg: Vandaag Engels mailtje van Dell dat de transporteur de laptop kwijtgeraakt is. Mag geld terug of een vervanger. Ga denk ik maar eens voor het geld.


    11 januari 2010 om 17:59
    remrem

    Ik kreeg een dell laptop via school, deze was prima maar de adapter ging kapot, de stop in de stoppenkast sprong er uit, (dit kwam door de adapter zelf) er waren verder geen apparaten in huis aan die lekstroom hadden.

    Ik dacht; heb toch nog garantie, maar nee Dell support zegt dat het door de stoppenkast komt of een ander apparaat in huis!! Dus valt hert niet onder de garantie! De service is gewoon slecht en ze verbonden me 3 keer verkeerd door!


    18 januari 2010 om 13:36
    Theo de Man

    Vervolg: Dell heeft geld keurig teruggestort. Dat moet gezegd. Het heeft alles bij elkaar wel zes weken gekost om een laptop proberen te krijgen. Morgen maar naar een gewone winkel.


    18 januari 2010 om 19:30
    Te$$

    Ik wil al heel lang een Dell laptop bestellen maar de kleur hebben ze steeds niet. Ook is het niet handig dat je ze niet zomaar kan bellen en dat ze niet altijd beschikbaar zijn om je te woord te staan. Ook als je iemand aan de telefoon hebt moet je wel een half uur wachten voordat er eindelijk iemand aan de telefoon komt en als je dan iemand aan de telefoon krijgt spreekt die Engels en is afkomstig uit India. Dus nu zijn we aan het kijken of de kleur roze nog beschikbaar is in combinatie met een andere laptop maar ik betwijfel het. Heeft iemand daar toevallig nog ervaring mee en kan iemand mij er meer informatie over vertellen.


    1 maart 2010 om 19:12
    Vtje

    Ik heb sinds een klein jaar een DELL Studio 1537 notebook. Vanaf de eerste maand werkte de mousepad niet naar behoren. Na van alles geinstalleerd te hebben met een medewerker van Dell aan de lijn(en dus ik weet niet hoeveel belminuten verder!) werd besloten dat hij toch gerepareerd moest worden. Doos thuisgestuurd gekregen, jullie kennen het hele verhaal wel. Uiteindelijk was er niets veranderd. Weer laten ophalen, maar mijn ejectknop bleef nu ook steeds hangen, dus ook dat moest gerepareerd worden. Ik kreeg mijn laptop na 2 weken weer terug, mousepad gemaakt, ejectknop bleef nog steeds hangen. Weer gebeld, weer van alles geinstalleerd, intussen uren bij elkaar met DELL gebeld en ik werd steeds humeuriger. Conclusie, laptop moet weer opgehaald worden, onderdeel zal WEER vervangen worden. Nu heb ik em terug, nog steeds hetzelfde probleem en nu is mijn geluid opeens ook f*cked up! Hij zal nu dus weer opgehaald moeten worden!!! Wat een slechte service zeg!! En die technical support mensen zijn verschrikkelijk arrogant! Kun je hier nou niets mee doen? Een zaak er van maken? Ik kan mijn laptop gewoon niet normaal gebruiken en ben em om de haverklap 2 weken kwijt! Hier heb ik toch geen laptop voor aangeschaft???


    22 maart 2010 om 15:52
    AVerveen

    Ik heb ook verscheidene waardeloze ervaringen met dell. Dell sucks, Dell lies, absoluut!

    Ze liegen over levertijd, vervolgens proberen ze te liegen over algemene voorwaarden en welke rechten je wel of niet hebt, komen hun servicecontracten niet na, en uiteindelijk stoppen ze met uberhaupt te reageren op telefoons, emails en zelfs brieven. Laat staan dat ze problemen op proberen te lossen.

    Absolute aftroggelaars, oplichters en gespuis.


    14 mei 2010 om 13:53
    Ronald

    Natuurlijk gaan er dingen fout bij dell, maar wie maakt nooit fouten???

    Ik gebruik al jaren een dell pc, zowel zakelijk als prive en ik moet zeggen er is geen betere pc dan een dell.

    Goede service, snelle klantendienst.

    In ons huis hebben we nu 5 pc’s van dell en bij ons op de zaak draaien we alleen maar met dell, super!

    En voor alle klagers, andere merken zijn net zo erg of goed, stop nou eens met klagen.


    8 juni 2010 om 03:19
    Zuil

    Dell heeft me enorm teleurgesteld bij onze laatste bestelling. Het artikel bleek niet leverbaar en mijn order werd zonder boe of ba geannuleerd. Ondertussen was de betaling wel al van de Visa-kaart gehaald, voor een product dat niet leverbaar is en dat we dus nooit ontvangen hebben. Op een mail naar de klantendienst kwam geen antwoord en ook de telefonische klantendienst kwam niet verder dan een hollands “sorry, stuurt u maar een mailtje en we kijken wat we kunnen doen… “

    Mijn verhaal is bijna een kopie van bovenstaande bericht. SCHANDALIG GEWOON. Weet nog niet hoe ik mijn geld moet terugkrijgen en niemand bij Dell die daar antwoord op weet te geven of WIL geven.


    5 november 2010 om 15:30
    Mike

    Vind het jammer zulke slechte woorden te lezen over de Dell firma. Wij zijn hier thuis met 4 dell pc’s een echte dell family. Mijn laptop had ongeveer een maand na aankoop kuren, viel uit wanneer je in de buurt van het touchpad kwam.

    Ik heb toen met Dell gebeld, wel 3 keer doorverbonden en steeds dezelfde gegevens af gegeven, maar na een half uurtje was het geregeld. Er is toen dezelfde dag nog een doos op formaat afgeleverd, en de dag daarna werd de laptop afgehaald. Precies een week later had ik de laptop weer terug, en werkt alles zoals het moet. Alles was geheel kosteloos.

    Wel een kleine tip: Bij problemen, stop dan een (engels) briefje in de doos of plak die op de pc, met daarop precies beschreven wat er fout is. Ik merkte namelijk dat de telefoniste een nogal vrije vertaling van mij verhaal opschreef voor de monteurs.

    Erg tevreden met Dell!!


    7 maart 2011 om 10:27
    Raiden

    Dell zuigt enorm. Ergste is inderdaad dat ze het niet eens erg lijken te vinden. Dat krijg je met die grote bedrijven die meer winst maken omdat ze (intern) allerlei bezuinigingen doorvoeren. Wilde vandaag een bestelling doen. Werd ik steeds direct verbroken omdat het bijna 18:00 uur is en ze dan gaan sluiten. Ik dacht eerst dat het een storing was, maar het is me gewoon vier keer achter elkaar overkomen bij diverse medewerkers. Wat een K-Bedrijf! En die medewerkers natuurlijk helemaal. Zo zie je maar weer. Als je bezuinigd op gekwalificeerd personeel ga je omzet missen. Vooral als mensen inderdaad dit soort posts lezen. Deze jongen gaat in ieder geval ergens anders bestellen!


    18 augustus 2011 om 14:13
    an

    Of zijn nepwinkels die zich voordoen doen als de originele Dell winkels en verkopen namaak?


    30 augustus 2011 om 16:03
    beerbash

    ik heb inmiddels 10 dell computers daar gekocht, maar de verkoopafdeling zijn klungelaars van de bovenste plank, dat wist ik maar de spullen die ze verkopen zijn wel goed. Echter de laatste bestellingen zijn door hun fout verkeerd gegaan en herstellen ho maar. Derhalve heb ik besloten met Dell te stoppen omdat ze bijzonder onklantvriendelijk zijn, verkeerde spullen leveren en de kennis van de verkopers het niveau van de lagere school betreft. ze kennen hun eigen apparaten niet eens blijkt steeds maar weer.


    20 januari 2012 om 12:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief