• Mobile
    wordt gesponsord door

De toekomst van tv-kijken

De toekomst van tv-kijken

De toekomst van tv-kijken

Natuurlijk is het één grote commercial voor TV van KPN maar Het nieuwe TV kijken (via RapidSugar) is een hele aardige demo waarin KPN laat zien wat de mogelijkheden zijn van digitale tv. Binnenkort ook in uw huiskamer?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Opzich niks nieuws. Ik heb al 2 jaar geen TV meer, omdat al deze functies waren al beschikbaar (via een TV kaart). En dankzij bittorrent, is het mogelijk om gratis hondreden extra zenders te hebben. Jammer dat KPN niet met een revolutionar product komt.

    geplaatst op
  • Mee eens dat het niet(s) nieuw is maar voor de massa die nog niet beschikt over digitale tv zal dit toch wel een verandering in kijkgedrag gaan betekenen.

    geplaatst op
  • Dit is nog maar een voorbeeld van hoe je met IPTV om kan gaan, niet uniek overigens. Wat ik interessant vindt is de allways on strategie van KPN. Op één factuur IPTV, DVBT (ether) en DVBH (mobiele telefoon). Een reden om over te stappen trouwens.

    geplaatst op
  • Albert, wat heeft de allways on strategie te maken met één factuur?

    geplaatst op
  • het nieuwe tvkijken? wat 1998 zeg! ik had tv 2.0 leuker gevonden...

    geplaatst op
  • Alles, overal content met één rekening en een aantrekkelijk bedrag. KPN weet verder daardoor wie kijkt, kan ad's adresseren op gebruiksmotief en zorgt dat zijn klant overal kan beschikken over content. Goed factureren is van heel groot belang. Vraag het de ex-klanten van UPC, Canalplus maar ook versatel en scarlet.

    geplaatst op
  • 'Goed kunnen factureren' is zo'n beetje het stokpaardje aan het worden van Michiel Buitelaar. Ik heb het afgelopen half jaar minstens 5 presentaties van hem gezien waarin dit naar voren kwam. En natuurlijk verwacht ik van mijn provider dat er goed wordt gefactureerd, maar het zou toch te gek zijn als dat je belangrijkste USP is als KPN.

    geplaatst op
  • Niet de asset maar wel een waardoor je dichter op je klant staat als de concurrentie. Verkiezing gevolgd? Betrouwbaar merk dat KPN, daar wil de consument wel zaken mee doen, dat is wat Buitelaar bedoeld. "This is a sentimental journey"

    geplaatst op
  • Het is wellicht nieuw voor de Nederlandse massa, maar het is niet uniek. Veel buitenlandse TV providers bieden dit al jaren (denk aan BBC) en wie een recorder met harddisk koopt heeft dit ook. En natuurlijk bied de PC nog veel meer mogelijkheden dan "Het nieuwe TV kijken"

    Het is jammer dat KPN conservatief blijft en niet een stap verder gaat met digitaal. Wat ze nu doen zal niet een sterk USP zijn en in mijn ogen dus niet een argument voor mensen om over te stappen naar KPN. Tenzij ze een prijsvechter worden op gebied van digitaal TV.

    geplaatst op
  • Wat je ziet bij KPN is inderdaad wat de massa gaat krijgen. Maar het is nog steeds zoals WP51 in 2006. Technisch is het niet moeilijk wat ze aan bieden. Maar ik kan nog steeds niet mijn home videos en foto's sharen op mijn settop box. En die box zit aan die een tv vast. Ik heb er drie! Waarom niet voor alle TV's? En trouwens Volgens KPN of UPC moet mijn hele Tv netwerk (alle coax kabels) vernieuwd worden omdat het niet twee weg verkeer aan kan. Ok wellicht ben ik een uitzondering.

    Maar waarom kan UPC of KPN die bestaande TV metaforen niet doorbreken? "TV zoals ik het wil, waar ik het wil". Wil je een nieuwe markt aanboren en echt overwinnen dan moet je meer hebben dan wat eenvoudige WP51 diensten zoals digitaal pauzeren, opnemen, VOD etc.

    En wat betreft het gevecht KPN en UPC. Hoe groot is KPN in Europa? Mijn geld gaat naar UPC. Liberty Global is de Mickeysoft van de Kabelwereld. Ze hebben zelfs hun eigen middleware (OpenTV) in handen die meer dan 50% van de markt heeft.

    Het gaat leuk worden! 8-)

    geplaatst op
  • er veranderd niet zoveel met digitale TV, in Engeland zijn de verschuivingen in het kijkgedrag ook niet schokkend.
    Hoe er rekening mee dat we in Nederland, op de schotelkijkers na, zwaar achter lopen

    geplaatst op
  • Is dit nieuws? Die demo staat echt al minstens 2 maanden op de KPN website...

    geplaatst op
  • Nee geen nieuws, wel een leuke demo die de moeite waard is om te bekijken.

    geplaatst op
  • Joop: ik zie een groot misverstand, er veranderd heel veel door digitale tv. real time kijken bijvoorbeeld. Iemand met een PVR kijkt nog maar een fractie live. Efficient kijken. Digitaal kijken levert een EPG waardoor je efficient tv gaat kijken maw minder zappen, dus organisatie en profilering.. Digitaal is vooral ook geadresseerd kijken, de afzender (motief A) weet wie er kijkt (motief B) een groot verschil met dat schot hagel wat nu gelost wordt op de kijkmarkt....

    geplaatst op
  • Joop, kijk ook even naar de bevindingen van Interview-NSS naar 'het nieuwe kijken':
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/digitale_media_monitor_het_nieuwe_kijken/

    geplaatst op
  • Het is wel degelijk nieuw en een geheel andere manier van televisie consumeren. Een gemiddeld Nederlands huishouden zal er van opkijken. Tegelijkertijd vraag ik me af of het succesvol wordt. 'k Had daar pas ook al een epistel aan gewijd. Televisiekijken is heilig en er komt nu een stortvloed aan keuzes rondom het televisiekijken het huishouden binnen. Analoog/digitaal, Kabel/ADSL, wel of geen harde schijf en recentelijk HD TV. Om het nog gecompliceerder te maken wordt er ook nog telefonie en/of internet aan toegevoegd. Teveel keuzes in een te korte tijd. De aanbieders gokken op het WK Voetbal als driver. Ik vrees dat er nog een hoop katten uit bomen worden gekeken voordat het Nederlandse huishouden overschakelt op het nieuwe televisiekijken. Het huidige aanbod is goedkoop en betrouwbaar. Twee belangrijke waarden, zeker die laatste ingeval van een WK Voetbal.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.