De Nationale Search Engine Monitor januari 2006

31 januari 2006, 07:00

Checkit doet in samenwerking met RM Interactive elk halfjaar onderzoek naar de zoekmachines in Nederland. Gisteren zijn de nieuwste cijfers gepresenteerd in de vorm van de Nationale Search Engine Monitor. 1.297 Nederlandse internetgebruikers deden in december mee aan het onderzoek. Ik heb de cijfers van de laatste 4 onderzoeken eens naast elkaar gezet:

Nationale Search Engine Monitor - Meest gebruikte zoekmachine

Het aantal mensen dat Google als favoriete zoekmachine beschouwt is wederom gestegen, alle andere zoekmachines dalen of blijven gelijk.

Ook de geholpen naamsbekendheid is interessant. De naamsbekendheid van MSN is gestegen, al lijkt dit zich nog niet te vertalen in marktaandeel.

Nationale Search Engine Monitor - Geholpen bekendheid

Het onderzoek spitst zich toe op ‘Geholpen bekendheid’, ‘Wel eens gebruikt’ en ‘Meest gebruikt’. Hier de rest van de cijfers uit deze Search Engine Monitor:

Nationale Search Engine Monitor

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Schooljuf

    Opfrisser: derde persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd: stam + t.

    … als favoriete zoekmachine beschouwT


    1 februari 2006 om 20:16
    Remi

    Ai, dat ik op mijn leeftijd nog een schooljuf tegenkom. Nooit m’n sterktste punt geweest die d’s en t’s 😉

    ik pas het even aan…


    1 februari 2006 om 20:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!