(Podcast) De merkevolutie van Marktplaats

Interview met CMO Gregory Kukolj

(Podcast) De merkevolutie van Marktplaats
, HelloMaaS
@doorn

Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats en 2dehands.be, zat aan de virtuele keukentafel van HelloMasters voor een diepte-interview over alles wat met marketing te maken heeft. “Ons platform behoort aan de mensen toe”, zegt Kukolj.

HelloMasters is de marketing-podcast van HelloMaaS, het Marketing as a Service platform. Hierin gaat oprichter Louise Doorn in gesprek met ‘movers en shakers’ uit de Nederlandse marketingwereld. Zo krijg je alle insights over strategieën, teams en de rol van marketing in deze snel veranderende wereld.

Een Nederlands icoon

Laten we beginnen met een quiz:

  1. Welke site trekt 8 miljoen unieke bezoekers per maand?
  2. Welke app staat op 80 procent van alle Nederlanders z’n telefoon?
  3. Welk platform bestaat al meer dan 20 jaar?

Het is: Marktplaats, de Nederlandse peer-to-peer platformpionier!

Vind je volgende racefiets, babykleertjes, vintage kast of een klusjesman. Wist je dat de gemiddelde levensduur van een product dat via Marktplaats verkocht wordt, 1,6 keer langer meegaat? Daarmee draagt Marktplaats aanzienlijk bij aan de circulaire economie.

Wie is de CMO van Marktplaats?

Gregory Kukolj begon zijn carrière begon bij Sony, waar hij werkte in sales- en marketingrollen in Parijs, Amsterdam, Londen en Brussel. Vervolgens ging hij aan de slag in Amsterdam voor Heineken. "Heineken was een echte marketingschool voor mij, als het gaat om merkbouwen tot het leren van marketingvaardigheden”. Daarna ging hij bij Booking.com aan de slag, waar hij in performance marketing, dashboards en conversie-optimalisatie dook.

Half 2020 trad hij in dienst bij Marktplaats als Chief Marketing Officer. Hij managet een brede scope:  van branding, content, performance, advertising, CRM, analysis, PR en front-end development. In deze podcast duiken we in de evolutie van het iconische merk Marktplaats. We praten over de look & feel van het platform. Is die wel of niet veranderd? Daarnaast deelt Kukolj z’n inzichten over het creëren van een experimentatie cultuur en lokale relevante marketingexecutie. 

Heads-up voor een tegendraadse gedachte: “Het vinden van je ‘Why’ zorgt niet voor een betere marketing-ROI”, aldus Gregory Kukolj.

Luister je liever tijdens je dagelijkse wandeling? Vind HelloMasters op iTunes en Spotify!

 


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Marktplaats is verworden tot een plek vol nep-Nikes. Zoek eens op “Air Jordan 1”; allemaal rond de €80 en dropshipping. Nep dus. En in de advertenties tussen deze oplichterij zie je echte Air Jordans voor echte prijzen. Die zoveel afwijken dat zelfs een blinde kan zien dat er iets niet klopt. Marktplaats laat het gewoon gebeuren. Why?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.