Congres Facebook Marketing 2015: wat kan je verwachten? #ADV

28 mei 2015, 09:00

Over minder dan twee weken, op dinsdag 9 juni 2015, is de derde editie van Congres Facebook Marketing, in de Jaarbeurs Utrecht. Het programma bestaat uit meer dan 15 verschillende masterclasses, presentaties en workshops over de zakelijke inzet van Facebook. Er zijn keynotes van o.a. Polle de Maagt, Mat Morrison, Bart Schutz en Peter Minkjan. Het congres telt drie belangrijke pijlers: commerce, service en branding. Wat kan je verwachten als bezoeker?

Commerce: hoe genereer je sales en leads met Facebook?

De Noorse spreker Alexander Grimstad vertelt hoe je meer rendement (sales en leads) kunt behalen met Facebook-advertising. Pieter Voogt laat zien hoe je Facebook-campagnes het beste combineert met AdWords, Twitter en andere online-advertisingkanalen en Jeroen Bruijnjé legt uit hoe VakantieVeilingen Facebook-advertising inzet voor hun branding en het genereren van app installs.

Dat niet alleen grote merken profijt hebben van Facebook, vertelt Marketingfacts-blogger Corinne Keijzer: in haar sessie behandelt ze grote voordelen van Facebook voor kleine ondernemers.

Branding: tips & tricks over Facebook-content

Facebook inzetten voor branding krijgt ruim aandacht in het programma. Zo laat Diederik Broekhuizen zien wat we kunnen leren van De Beste Social Media: wat scoort er anno 2015 op social media? En wat voor trends zijn hieruit te ontdekken op het gebied van creatieve content op social media?

Voetbalzone heeft één van de grootste en meest interactieve Facebookpagina’s van Nederland, op het congres onthullen zij het grote geheim achter hun succes.

Lucio Jessurun vertelt over de effecten van de laatste veranderingen op Facebook en over hoe het gebruik van dit medium door de jaren heen is veranderd.

Erik Hensel, de man achter o.a. deze enorm succesvolle viral video, legt uit hoe je miljoenen views kan genereren en hoe Facebook je daarbij helpt.

De workshop van Robert Doggers gaat geheel over Facebook-video, Jan Willem Alphenaar gaat in op Facebook als PR middel en Instagram-expert Kirsten Jassies laat zien hoe je dit visuele medium slim inzet voor jouw merk.

Service: community management & webcare op Facebook

Consumenten verwachten van een bedrijf dat het op Facebook aanwezig is en goede service en webcare biedt. Hoe je dat het beste doet, vertellen Harold Kip, community manager bij Praxis en voorzitter van Community Managers Nederland, en Arne Keuning, auteur van het onderzoeksrapport de stand van webcare in Nederland.

Naast bovengenoemde sessies vind je op het programma ook een sessie over Whatsapp voor bedrijven (door Jarno Duursma) en Jacco Bouw geeft inzicht in chat-apps en social media in China: hoe kan de Nederlandse markt deze media gebruiken om hun doelgroep te bereiken?

Meld je nu aan

Voor iedereen die serieus, zakelijk succes wil behalen met Facebook is het Congres Facebook Marketing een absolute aanrader.

Bekijk het hele programma op CongresFacebook.nl en meld je vandaag nog aan!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!