Bloggen is iets voor butlers

14 oktober 2005, 11:05

Bij mensen die zélf bloggen zit er een steekje los. Want zo arbeidsintensief had de uitvinder – Vladimir Odoevsky (1803-1869) – dat bloggen natuurlijk niet bedoeld.

In Odoevsky’s roman ‘4338’, geschreven in 1837, zijn alle huizen “connected by means of magnetic telegraphs that allow people who live far from each other to communicate.”

In het boek leest de hoofdpersoon in een blog dat de burgemeester een feestje geeft. En dat is niet zo raar, want “many households here publish such journals – usually providing information about the hosts’ good or bad health, family news, different thoughts and comments, small inventions, invitations to receptions.”

Maar hoe leuk en handig dat bloggen ook is, je gaat ‘t natuurlijk niet zélf doen:

“The job of publishing such a journal daily or weekly is carried out by the butler. It is done very simply: receiving an order from the masters, he makes a notice of what they tell him, then make copies by camera obscura and sends them to the acquaintances.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Geweldig!

    Dit wordt definitief een van de nieuwe sheets in mijn standaardpresentatie over weblogs 😉


    14 oktober 2005 om 12:48
    JBknh;lkjh;oh.kjh

    “standaardpresentatie”

    Klinkt geweldig!


    14 oktober 2005 om 13:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!