Bedrijven worstelen nog met inhoud websites

21 juni 2003, 05:25

Websites worden door het Nederlandse bedrijfsleven als communicatiemiddel uiterst serieus genomen, maar weinig bedrijven hebben de verversing van de content doordacht en naar tevredenheid georganiseerd. Voor aanbieders van content management systemen liggen hier dus nog genoeg kansen.

Dat meldt marktonderzoeksbureau Magis in opdracht van IT Commercie. Van de ondervraagde bedrijven zegt 42 procent de website even belangrijk te vinden als andere communicatiekanalen, 37 procent vindt het ondergeschikt aan andere kanalen. 4 procent noemt de site het belangrijkste kanaal en voor 3 procent is het zelfs het enige kanaal. Bij 14 procent van de bedrijven wordt de site nauwelijks gebruikt. Iets meer dan een kwart van de bedrijven (26 procent) schakelt een externe specialist in om de online informatie up to date te houden. Iets minder, 24 procent, laat dit doen door de programmeur of IT`er binnen het bedrijf. 13 Procent van de onderzochte bedrijven heeft er de functie `webmaster` voor in het leven geroepen. Bij 6 procent is het de content manager die zich over de site ontfermt, bij 2 procent doen verkopers het werk. In 8 procent van de gevallen doet iemand van marketing de website.

Bron:

http://www.adfoweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!