Bedrijven worstelen nog met inhoud websites

Bedrijven worstelen nog met inhoud websites

Websites worden door het Nederlandse bedrijfsleven als communicatiemiddel uiterst serieus genomen, maar weinig bedrijven hebben de verversing van de content doordacht en naar tevredenheid georganiseerd. Voor aanbieders van content management systemen liggen hier dus nog genoeg kansen.

Dat meldt marktonderzoeksbureau Magis in opdracht van IT Commercie. Van de ondervraagde bedrijven zegt 42 procent de website even belangrijk te vinden als andere communicatiekanalen, 37 procent vindt het ondergeschikt aan andere kanalen. 4 procent noemt de site het belangrijkste kanaal en voor 3 procent is het zelfs het enige kanaal. Bij 14 procent van de bedrijven wordt de site nauwelijks gebruikt. Iets meer dan een kwart van de bedrijven (26 procent) schakelt een externe specialist in om de online informatie up to date te houden. Iets minder, 24 procent, laat dit doen door de programmeur of IT`er binnen het bedrijf. 13 Procent van de onderzochte bedrijven heeft er de functie `webmaster` voor in het leven geroepen. Bij 6 procent is het de content manager die zich over de site ontfermt, bij 2 procent doen verkopers het werk. In 8 procent van de gevallen doet iemand van marketing de website.

Bron:
http://www.adfoweb.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.