Bedrijfsleider.nl biedt overzicht online producties

16 september 2004, 20:28

Bedrijfsleider.nl biedt overzicht online producties in NederlandInteraction with a Bite heeft de website www.bedrijfsleider.nl gelanceerd. De site biedt inzicht in de online producties die in de professionele internetmarkt worden neergezet. Van nieuwe, toonaangevende producties wordt bijgehouden wie de opdrachtgevers zijn, welke bedrijven verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en welke content management systemen worden gebruikt. Van de betrokken partijen kan vervolgens weer bekeken worden welke relaties zij hebben met andere bedrijven of projecten. Zodoende geeft Bedrijfsleider.nl een zeer dynamisch inzicht in de verhoudingen in de markt.

Anders Floor, directeur van Interaction with a Bite, vertelt dat het tijd werd voor een overzicht. “In een tijd waarin elke branche meerdere vakbladen kent die inzicht brengen in de ontwikkelingen en actualiteiten, is er op internetgebied een gapende leegte”, aldus Floor. “Het overzicht ontbreekt vrijwel geheel. Op de diverse startpagina’s staan ruim 3700 webdesignbedrijven opgesomd, maar wie wat doet is onbekend. Bedrijven kennen hun grootste concurrenten nauwelijks, laat staan dat ze weten wat er links en rechts wordt ontwikkeld.”

Met bijna een miljoen ondernemingen in Nederland worden er op internet jaarlijks honderdduizenden projecten gelanceerd of vernieuwd. Omdat het praktisch onmogelijk is om die allemaal bij te houden, richt Bedrijfsleider.nl zich op toonaangevende producties, producties van de grotere opdrachtgevers op en producties met een hoge nieuwswaarde.

Over de term “producties” zegt Floor: “Bij Bedrijfsleider.nl spreken we niet van ‘sites’, omdat het concept ‘website’ snel aan betekenis verliest. Sites zijn steeds meer ge?ntegreerd met back-office systemen, mobile services en cross media advertising. Wie zich enkel richt op websites loopt achter de feiten aan, en Bedrijfsleider.nl laat daarom nadrukkelijk ruimte voor bredere toepassingen.”

Om de opening van site kracht bij te zetten, heeft Bedrijfsleider.nl in samenwerking met Entopic een actie opgezet waarbij drie exemplaren van de Gids Content Management Systemen 2005 verloot worden onder de bezoekers van de site. De gids die jaarlijks door Entopic wordt gepubliceerd, biedt een actueel en gedetailleerd overzicht van de meest gebruikte content management systemen in Nederland; iets waar Bedrijfsleider.nl nu ook van de praktijkkant inzicht in verschaft.

Interaction with a Bite is onlangs opgericht in Hilversum, en richt zich op interactieve producties.

Ziet er goed uit Anders, heel veel succes!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders Floor

    Dank je wel, Marco!

    Wat opviel tijdens de ontwikkeling, is dat de nieuwsvoorziening bij veel bedrijven matig tot slecht is. Zelfs bedrijven die voor aansprekende klanten werken, presteren het nog om nieuws uit 2002 op hun homepage te tonen.

    Nou zijn er op marcom gebied nog wel vakbladen die de nieuwsvoorziening invullen, maar op meer technisch gebied is er helemaal nakkes nada. Tuurlijk lekt het bij de loodgieter thuis ook, maar wat er bij een loodgieter thuis gebeurt, zien zijn klanten niet. Ik blijf het frappant vinden. Maar het mag de pret niet drukken uiteraard!


    19 september 2004 om 13:40
    media

    Graag gedaan!

    Zie dat deze week de rest van Nederland ook bedrijfsleider.nl heeft ontdekt 🙂


    20 september 2004 om 16:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!