A blogger is just…

17 januari 2006, 06:45

“A blogger is just a writer with a cooler name. […] In the very near future, there are only going to be two types of media people: those who can reliably work and publish (or broadcast) incredibly fast, and those … who can?t. “

aldus Simon Dumenco van Adage. Tja, Anders Floor voorspelde het al, over twee jaar heeft niemand het meer over bloggen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Tinus

    Mogen we nu de podcasters ook gewoon weer zendamateurs noemen?


    17 januari 2006 om 07:17
    Stephan Fellinger

    Anders heeft nog iets meer dan 1 jaar om bloggen te laten verdwijnen uit ons taalgebruik ;-), anders gaat het hem wijn kosten.


    17 januari 2006 om 07:57
    Karel Kolb

    Een goed stuk hoeft niet altijd snel beschikbaar te zijn. Onzinnig om te impliceren dat slechts kwaliteit x snelheid het succes van een schrijver bepaalt.


    17 januari 2006 om 09:43
    jeroenmirck

    Als de term blogger gaat verdwijnen, dan inderdaad ook zeker dat gruwelijke ‘podcaster’. Tinus heeft helemaal gelijk: het zijn gewoon zendamateurs, zoals die er altijd al geweest zijn.


    17 januari 2006 om 11:38
    Arnoud

    Ik blijf dit ook wel een mooie bescrhijving vinden.

    Blogger: Term used to describe anyone with enough time or narcissism to document every tedious bit of minutia filling their uneventful lives. Possibly the most annoying thing about bloggers is the sense of self-importance they get after even the most modest of publicity. Sometimes it takes as little as a referral on a more popular blogger’s website to set the lesser blogger’s ego into orbit.

    Then God forbid a blogger gets mentioned on CNN. If you thought it was impossible for a certain blogger to get more pious than he was, wait until you see the shit storm of self-righteous save-the-world bullshit after a network plug. Suddenly the boring, mild-mannered blogger you once knew will turn into Mother Theresa, and will single handedly take it upon himself to end world hunger with his stupid links to band websites and other smug blogger dipshits.


    17 januari 2006 om 13:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!