Veel groepen hebben een eigen taal ontwikkeld, althans woorden en uitdrukkingen. Maar hoe staat het met de regenboog en taal?
Games als medium voor diversiteit. Afgezien van rolvoorbeelden, verwijzingen en het gebruik van de regenboog en andere iconen helpen sommige games ook de spelers op weg bij een inclusief taalgebruik, genderidentiteit en het delicate onderwerp van de voornaamwoorden.
Discriminatie van gamers. Wat gebeurt er dan - en hoe wordt dat opgelost? Het Canadese BioWare heeft hier de leiding genomen.
Het tonen van diversiteit (in allerlei vormen) aan gamers, doorgaans de Millennials en GenZ, kan heel effectief via games, en daarop gebaseerde films en TV-series. Dit is van belang voor het normaliseren van alle soorten identiteiten, karakters en personen.
Als je een diverse samenleving wilt weergeven, is het goed dat je ook divers speelgoed en games hebt.
Omdat de maatschappij steeds diverser wordt is het een goed idee om dit ook in je MarCom tot uiting te laten komen. Oók bij speelgoed.
Een roze meisjeskamer en een blauwe jongenskamer. Poppen voor de meisjes, auto’s voor de jongens. Is dat nog steeds zo? Het kan ook anders.
Barbiemania is ook marketingmania. Over de vele lagen in het roze plastic verhaal, en een reeks met queer momenten.
Hoe je muziek als marketinginstrument kunt inzetten. Nee, niet alleen als begeleidend deuntje onder je reclameboodschap.
Vorige week kwam er een speciale editie van M&M’S uit, waardoor de panties van alle conservatieve media ‘in de knoop sprongen’.
Een nieuw jaar, een moment om terug te kijken. Over diversiteit en inclusie in marketing, en waar al die informatie vandaan komt – en heengaat.
De FMCG-markt is een erg actieve deelnemer in Marketing the Rainbow: vooral als het om alcoholische dranken gaat is de strijd pittig. Dit is deel 3, waarin tequila uit Tequila een rol speelt, Bailey's ons uitdaagt en Cîroc je wereld rockt.