Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De vergeten P in automotive marketing: Hoe klantfeedback je positionering bepaalt

Van 4 P's naar 5 P's: de stem van de klant als missende link. Elke ervaren marketeer kent de klassieke marketingmix van product, prijs, plaats en promotie. In de praktijk van de automotive wordt deze mix volop ingezet – van flashy modelintroducties en scherpe leaseprijzen tot omnichannel campagnes. Toch ontbreekt er vaak een cruciale P, eentje die in het huidige landschap het verschil kan maken: de P van de Publiekstem (klantfeedback).

Inzicht in consumentenreacties op algoritmische reclames: Tips voor marketeers

Algoritmische profilering heeft het reclamelandschap ingrijpend veranderd door merken in staat te stellen gepersonaliseerde ervaringen en communicatie te bieden. Deze profielen die gebaseerd zijn op onder andere browsegedrag, voorkeuren en demografische gegevens, stellen merken in staat gepersonaliseerde campagnes te maken. Naarmate het bewustzijn van gegevensverzameling onder consumenten groeit, hebben percepties van consumenten van profilering—vooral de nauwkeurigheid ervan—echter invloed op hun reacties.

Open access is geen vooruitgang zonder reputatiesysteem

In het huidige debat over ‘open access’ bij wetenschappelijke publicaties is er te weinig oog voor het belang van reputatie,…

Wat is het effect van online behavioral advertising?

Data over ons online gedrag - de websites die we bezoeken, de video’s die we kijken en onze zoekopdrachten in Google…

Het merk als associatienetwerk

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken,…

Boys will be boys? Hoe kinderen naar sekse-stereotype reclames kijken

‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ luidt de nieuwste campagne van SIRE (Stichting Ideële Reclame). Met de campagne wil…

‘Samen’ voor de buis slecht voor reclameverwerking?

Kerst en oud & nieuw zijn net voorbij, een tijd waarin je met de familie bij elkaar komt en ook…

Vergroot word-of-mouth over je merk met creative media advertising

Recent verscheen SWOCC-publicatie 72, ‘Creative Media Advertising’ (CMA). In de publicatie tonen Marijn Meijers, Hilde Voorveld en ik op basis van…

Scherp hebben waarom de klant contact met je opneemt

Een onderzoek naar webcare door drie ov-aanbiedersWat is effectieve webcare? Als je deze vraag aan een webcarespecialist stelt, zal hij…

Hoe activeer je de luie facebooker met merkcontent?

Merken gebruiken steeds vaker merkcommunity’s op sociale netwerken om hun doelgroep te bereiken als onderdeel van hun contentstrategie. Volgens recente cijfers…

Pinnen of contant betalen en de relatie met merkloyaliteit

Steeds vaker betalen we met de pinpas. En niet zonder reden: het is snel, gemakkelijk en aankopen die je doet met…

Het voordeel van een dikke kop

Mensen hebben een aangeboren mechanisme om een entiteit 'x' te zien en te ervaren in termen van entiteit 'y'. We…