Van 4 P's naar 5 P's: de stem van de klant als missende link. Elke ervaren marketeer kent de klassieke marketingmix van product, prijs, plaats en promotie. In de praktijk van de automotive wordt deze mix volop ingezet – van flashy modelintroducties en scherpe leaseprijzen tot omnichannel campagnes. Toch ontbreekt er vaak een cruciale P, eentje die in het huidige landschap het verschil kan maken: de P van de Publiekstem (klantfeedback).
Algoritmische profilering heeft het reclamelandschap ingrijpend veranderd door merken in staat te stellen gepersonaliseerde ervaringen en communicatie te bieden. Deze profielen die gebaseerd zijn op onder andere browsegedrag, voorkeuren en demografische gegevens, stellen merken in staat gepersonaliseerde campagnes te maken. Naarmate het bewustzijn van gegevensverzameling onder consumenten groeit, hebben percepties van consumenten van profilering—vooral de nauwkeurigheid ervan—echter invloed op hun reacties.
In het huidige debat over ‘open access’ bij wetenschappelijke publicaties is er te weinig oog voor het belang van reputatie,…
Data over ons online gedrag - de websites die we bezoeken, de video’s die we kijken en onze zoekopdrachten in Google…
De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken,…
‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ luidt de nieuwste campagne van SIRE (Stichting Ideële Reclame). Met de campagne wil…
Kerst en oud & nieuw zijn net voorbij, een tijd waarin je met de familie bij elkaar komt en ook…
Recent verscheen SWOCC-publicatie 72, ‘Creative Media Advertising’ (CMA). In de publicatie tonen Marijn Meijers, Hilde Voorveld en ik op basis van…
Een onderzoek naar webcare door drie ov-aanbiedersWat is effectieve webcare? Als je deze vraag aan een webcarespecialist stelt, zal hij…
Merken gebruiken steeds vaker merkcommunity’s op sociale netwerken om hun doelgroep te bereiken als onderdeel van hun contentstrategie. Volgens recente cijfers…
Steeds vaker betalen we met de pinpas. En niet zonder reden: het is snel, gemakkelijk en aankopen die je doet met…
Mensen hebben een aangeboren mechanisme om een entiteit 'x' te zien en te ervaren in termen van entiteit 'y'. We…