Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Open access is geen vooruitgang zonder reputatiesysteem

In het huidige debat over ‘open access’ bij wetenschappelijke publicaties is er te weinig oog voor het belang van reputatie,…

Wat is het effect van online behavioral advertising?

Data over ons online gedrag - de websites die we bezoeken, de video’s die we kijken en onze zoekopdrachten in Google…

Het merk als associatienetwerk

De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken,…

Boys will be boys? Hoe kinderen naar sekse-stereotype reclames kijken

‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ luidt de nieuwste campagne van SIRE (Stichting Ideële Reclame). Met de campagne wil…

‘Samen’ voor de buis slecht voor reclameverwerking?

Kerst en oud & nieuw zijn net voorbij, een tijd waarin je met de familie bij elkaar komt en ook…

Vergroot word-of-mouth over je merk met creative media advertising

Recent verscheen SWOCC-publicatie 72, ‘Creative Media Advertising’ (CMA). In de publicatie tonen Marijn Meijers, Hilde Voorveld en ik op basis van…

Scherp hebben waarom de klant contact met je opneemt

Een onderzoek naar webcare door drie ov-aanbiedersWat is effectieve webcare? Als je deze vraag aan een webcarespecialist stelt, zal hij…

Hoe activeer je de luie facebooker met merkcontent?

Merken gebruiken steeds vaker merkcommunity’s op sociale netwerken om hun doelgroep te bereiken als onderdeel van hun contentstrategie. Volgens recente cijfers…

Pinnen of contant betalen en de relatie met merkloyaliteit

Steeds vaker betalen we met de pinpas. En niet zonder reden: het is snel, gemakkelijk en aankopen die je doet met…

Het voordeel van een dikke kop

Mensen hebben een aangeboren mechanisme om een entiteit 'x' te zien en te ervaren in termen van entiteit 'y'. We…

Hoe consumenten kiezen in de app store

Veel merken gebruiken apps om hun doelgroep te bereiken. Maar veel apps bereiken hun doel niet omdat ze niet tot…

Met warmte endorsements verwerven op social media

Social media vormen een serieus onderdeel van veel marketingstrategieën. Vaak is een van de centrale doelen endorsements van consumenten – zoals…