Striktere privacywetgeving zorgt voor kentering in markt voor online adverteren. Steeds meer partijen in online advertentiemarkt verkennen privacy-vriendelijke datastrategieën. ABN AMRO deed onderzoek.
'Als marketeers hebben we wetgeving als de GDPR hard nodig, dus moeten wij in actie komen’Nederlandse marketeers zijn gebonden aan…
Privacy was lange tijd een ondergeschoven kindje in marketing. En niet alleen voor marketeers, ook consumenten leken lange tijd meer…
Een strategische oplossing voor de cookieless eraIn eerdere blogs hebben we uitgelegd waarom we spreken van een cookieless era, waarom…
Vertrouw je jouw kindje toe aan POTUS?Deze zomer is bepaald dat het Privacy Shield niet langer voldoet. Doordat dit de…
De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de…
Pleidooi voor apps die collectieve intelligentie in 1,5-metersamenleving vergrotenHoe kunnen we enigszins gecontroleerd uit de huidige lockdown voor het coronavirus…
Je houdt je niet aan de AVG om boetes te mijden maar omdat je om je klanten geeftDe storm rond…
Vorige week kregen eigenaren van YouTube-kanalen het bericht dat zij voor iedere video moeten aangeven of het gericht is op…
De hoogste Europese rechter deed op 1 oktober uitspraak in de Planet49-zaak. Hierin is beoordeeld hoe geldige toestemming voor het…
In deel 1 van deze blog deelde ik de zogenaamde 'PII-preventiematrix' en heb ik laten zien hoe je blacklisting en whitelisting van persoonsgegevens…
De vijf highlights uit het jaarlijkse onderzoek van Ruigrok NetPanelMeer, meer, meer! Ook dit jaar zien we dat het gebruik…