Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Heeft AVG de consument écht meer controle opgeleverd?

In de GDPR, de Europese privacywetgeving, wordt de noodzaak benadrukt om consumenten meer controle te geven over hun persoonlijke data.…

Zo moet geldige toestemming voor cookies eruit zien

De hoogste Europese rechter deed op 1 oktober uitspraak in de Planet49-zaak. Hierin is beoordeeld hoe geldige toestemming voor het…

De negatieve gevolgen van privacy-moeheid

Sinds de Europese privacywet GDPR doen bedrijven er alles aan om privacy-proof te zijn. Nadeel is dat ze hun maatregelen…

Liesbeth Kempen (Perfect Day): “Online beveiliging moet nog zoveel beter”

Cybersecurity is niet iets waar alleen grote bedrijven zich druk om zouden moeten maken. Ook de slager om de hoek of de fysiotherapeut…

Privacy in het gedrang door PSD2?

De Europese betaalrichtlijn PSD2 is van kracht. Het doel van de richtlijn is het gebruiksgemak van financiële diensten te verbeteren,…

Personalisatie-issues: shampoo voor de kale man

Sjoera Nas en Renske Nouwens over gevolgen van e-Privacy VerordeningMet de wens om te personaliseren en juist de afkeer van…

Privacy by design in gezichtsherkenning

Peter Hoekstra (20Face): "Wij gaan voor gezichtsherkenning mét privacy"In China bestaan systemen die gezichten kunnen herkennen waarmee controle wordt uitgeoefend. Het systeem…

De knuppel in het data-hoenderhok: ePrivacy Verordening

Zegt het je nog niet veel, de ePrivacy Verordening? Tijd om daar verandering in aan te brengen, want deze specifieke…

Grote bedrijven zijn creatief in omzeilen van privacywet GDPR

Chaos in cookie-oplossingen: veel bekende websites niet AVG-proofVeel grote bedrijven houden zich volstrekt niet aan de net ingevoerde Europese privacywet…

GDPR na de deadline: “Nog veel te doen, maar raak niet in paniek door spookverhalen”

De GDPR-deadline is ruim een week verstreken en de wereld bestaat nog. Toch zijn er nog altijd veel bedrijven die…

D-Day voor GDPR: welk risico lopen bedrijven écht?

Vandaag is D-Day als het gaat om de Europese privacywet, of beter gezegd: GDPR-Day. In de afgelopen dagen zijn we…

GDPR is goed, blockchain is beter

In marketing en sales zijn twee elementen essentieel: aandacht en vertrouwen. Aandacht van klanten is steeds lastiger te krijgen, en…