Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Internal Branding als kompas voor ontwikkeling van mens en organisatie

Chris Kersbergen, bestuurslid NIMA vakgroep Internal Branding en Head of Brand bij Rabobank interviewt Marc van Eck, smaakmaker internal branding van het eerste uur.

Pas op! Té veel advertenties slopen je merk

Spervuur van advertenties richting de consument kan schadelijk zijn voor je merkEr wordt vaak gezegd dat veel dingen waar 'te' voor…

Kortetermijnfocus nekt groeikansen merken

Wees klaar voor een ongekende verandering in waarde(n)De pandemie zorgt volgens marketeers voor een blijvende verandering in consumentengedrag. En dan…

Weet jij voor wie je je merk maakt?

Begint merkmanagement bij de eigen organisatie, de kerncompetenties, de mogelijk unieke en waardevolle bijdrage aan de wereld? Of bij de wensen en…

De waarde van marketing met waarden

Klopt het dat wanneer een mens een match voelt tussen zijn of haar persoon en die van een merk, dit…

Hoe goed gaat het met de merkbelofte van Tony’s Chocolonely?

Kan de marketinglieveling de wereldwijde cacaomarkt wel écht slaafvrij maken?In 2005 kwam de eerste Tony's Chocolonely reep op de markt;…

Merktaal herijken met de mindset-methode

Christine Boland over merkidentiteit en brand expressionChristine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks…

Moeten merken een mening hebben?

Van Black Friday-boycot tot menging in #MetooWe hebben het weer gehad: Sinterklaas en de Black Friday er aan vooraf. Waar…

De drie principes van brand building op social media

Hoe gebruik je social media, op een constructieve manier, zodat het bijdraagt aan je merkwaarde? In deze blog bespreken we…

Alleen op een gezonde voedingsbodem kan een merk groeien

Mijn dagelijkse werk is het helpen van organisaties en het trainen van medewerkers in het waarom, hoe en wat van…

Future-proof your brand: Martin Pietersen (Atos) over merken en merkwaarde

Met meer dan 110.000 werknemers in 73 landen en een jaarlijkse omzet van ruim 11 miljard euro is Atos wereldleider op het…

Inspiratie vanuit popmuziek: simpel denken helpt

Wat kunnen merken leren van uitvindingen in muziek en dans?Kijkend naar de uitvinders van de popmuziek, kun je goed zien…