Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Op gelul bouw je geen merken

Merkonderzoek is duur, ingewikkeld en levert niets op. Nemen we aan.

Merktransformatie: Mijn top 5 voorspellingen voor 2022

2022 wordt een geweldig jaar voor brand technology leveranciersIn de afgelopen 24 jaar heb ik regelmatig mijn observaties over de…

Waar groeien B2B-merken eigenlijk van?

B2B-marketing lijkt sterker op B2C-marketing dan de meeste B2B-marketeers denkenByron Sharps boek How Brands Grow heeft het denken over marketing-…

Gebruik KPI’s, maar voorkom tunnelvisie

Hoewel het nut van meetbaarheid buiten kijf staat, moeten we de magie en de kracht van emotie en creativiteit niet…

Zijn de roaring twenties voor merken begonnen?

In merkenland lijken de roaring twenties begonnen: de merkwaarde van wereldmerken groeit explosief. Kan de vlag uit of juichen we…

Deze marketingboeken moet je gelezen hebben

Van branding tot marketingmodellen en van marketingmanagement tot internetstrategieën en de customer journeyMarketingboeken, er zijn er bijzonder veel van. In…

Merken moeten ruzie met mensen zoeken

Een merk als mens, of een merk als vriend?Als ik door de supermarkt loop dan zie ik baby’s die mij…

Omtzigt-debat is mooie les voor elke merkenbouwer

De E van Eerlijkheid en de T van Transparantie: essentiële basiswaarden van élk merkHet is vrijdag 2 april 2021 drie uur…

Weet jij voor wie je je merk maakt?

Begint merkmanagement bij de eigen organisatie, de kerncompetenties, de mogelijk unieke en waardevolle bijdrage aan de wereld? Of bij de wensen en…

Methoden om je merk te positioneren

Merkmanagement kun je zien als een kringloopWie zich als merk wil onderscheiden van de massa is geïnteresseerd in hoe je…

Data-driven online branding

Laat je niet gek maken door de matrix van Google Analytics - online merkenbouw draagt ten zeerste bij aan conversieHet…

Welke merkmodellen helpen de merkmanager?

Een model is een voorbeeld. Een nabootsing op kleinere schaal. Een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid. Een model is gemaakt…