Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De kracht van kameraadschap voor het merk

Onderzoek laat zien dat medewerkers met sterke vriendschappelijke relaties op het werk zich meer gedragen als merkambassadeur dan mensen zonder vrienden op het werk. Als je intern collegialiteit of zelfs vriendschap dus stimuleert, dan verbetert dat het welzijn, wat zich terugbetaalt in oprecht en authentiek ambassadeurschap.

Merkmanagement in het perspectief van de omgeving (Interview Frank Peters)

'In iedere keuze die je voor een merk moet maken zit een ethische component. Je raakt namelijk altijd aan de belangen, verwachtingen of waarden van je omgeving.'

Hoe je het zegt is net zo belangrijk als wat je zegt

Fantastisch wanneer je een unieke boodschap kunt vertellen, maar laat het niet ten koste gaan van de relevantie. Maak je meer zorgen over een unieke manier van vertellen dan koste wat kost iets unieks vertellen.

Een merk is niet wat het communiceert

Merken moeten niet krampachtig 'Het Grote Verhaal' over zichzelf vertellen, daar zit de doelgroep helemaal niet op te wachten. Mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd dan merken.

Op gelul bouw je geen merken

Merkonderzoek is duur, ingewikkeld en levert niets op. Nemen we aan.

Merktransformatie: Mijn top 5 voorspellingen voor 2022

2022 wordt een geweldig jaar voor brand technology leveranciersIn de afgelopen 24 jaar heb ik regelmatig mijn observaties over de…

Waar groeien B2B-merken eigenlijk van?

B2B-marketing lijkt sterker op B2C-marketing dan de meeste B2B-marketeers denkenByron Sharps boek How Brands Grow heeft het denken over marketing-…

Gebruik KPI’s, maar voorkom tunnelvisie

Hoewel het nut van meetbaarheid buiten kijf staat, moeten we de magie en de kracht van emotie en creativiteit niet…

Zijn de roaring twenties voor merken begonnen?

In merkenland lijken de roaring twenties begonnen: de merkwaarde van wereldmerken groeit explosief. Kan de vlag uit of juichen we…

Deze marketingboeken moet je gelezen hebben

Van branding tot marketingmodellen en van marketingmanagement tot internetstrategieën en de customer journeyMarketingboeken, er zijn er bijzonder veel van. In…

Merken moeten ruzie met mensen zoeken

Een merk als mens, of een merk als vriend?Als ik door de supermarkt loop dan zie ik baby’s die mij…

Omtzigt-debat is mooie les voor elke merkenbouwer

De E van Eerlijkheid en de T van Transparantie: essentiële basiswaarden van élk merkHet is vrijdag 2 april 2021 drie uur…