Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van paradox naar pendule: een reflectie op de (de)centralisatieparadox

Centralisatie of decentralisatie gaat over de vraag: brengen adverteerders hun marketingcommunicatie onder op één plek, al dan niet in-house, of op meerdere plekken?

Anti-marketing vakantie

Marketeers liggen nu zelf ook op het strand, beklimmen een berg, lopen een trail in de Rocky Mountains of fietsen de Mont Ventoux op. Een mooi moment voor reflectie, hoe voorkomen we dat landen en steden nog meer gaan zuchten onder het juk van wereldwijd toerisme?

Hoe merken moeten inspelen op live communicatie

Het is niet langer voldoende om enkel een fysieke of een online ervaring aan te bieden. Dit vereist niet alleen technische knowhow, maar ook een diepgaand begrip van de klantreis.

[onderzoek] ‘Bureauwereld: verbeter werkplezier en carrièreontwikkeling’

Uit de resultaten van Mentorship.agency blijkt dat werkplezier de hoogste prioriteit heeft bij werknemers, met 70% van de respondenten die dit als het belangrijkste aspect aangeven. 

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Zo haal je het maximale uit je contentteam. Vijf Tips.

'Waarschijnlijk kom je erachter dat skills overlappen. Da's hartstikke fijn.'Het samenstellen en onderhouden van een goed contentteam is niet altijd…

De klant is je held, niet het merk

Boekrecensie van StoryBrand (Donald Miller)Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. Auteur Donald…

De onverwachte marketingkracht van de toevalstreffer

Je geniet meer van je serie als Netflix kiest wat je kijkt - maar het moet wel toevallig lijkenBekend fenomeen…

Überall kann Garten sein

Eigenzinnige Hornbach-commercial past in een rijtje spraakmakende filmsHornbach staat bekend om het hebben van géén aanbiedingen en het bieden van…

7 Contentmarketing-doelstellingen die elk bedrijf heeft

Meer site traffic, beter vindbaar zijn, meer conversie, maar ook een manier om crisiscommunicatie te sturen - bijvoorbeeldEen contentmarketing-strategie is…

Alle marcom wordt persoonlijk

DDMA: personalisatie communicatie zet door, grootste groei voor display, direct messaging, social en searchHet komt steeds minder vaak voor dat…

Tips bij het schrijven van een marcomplan (in barre tijden)

Drie vakdocenten over de juiste tools én mindset bij het uitstippelen van een marketingcommunicatiestrategie – covidproofGuy van Liemt, Gert Koot…