Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van CMO naar CCO: wordt klantrelatiebeheer belangrijker dan marketing zelf?

De consument wordt steeds kritischer. Om de klant loyaal aan je merk te laten blijven, moet je hem of haar behandelen als een koning. Dat betekent dat de rol van de marketeer verandert.

Drie zaken waarom merken Byron Sharp niet blind moeten volgen

Voordat je blind aan boord springt van de How Brands Grow trein, werpen we in dit blog een blik op deze drie controversiële beweringen.

Nederlandse autoverzekeraars scoren NPS van gemiddeld +58

ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.

Waarom merken met gamification aan de slag moeten

Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?

Het loyaliteitsprogramma als brug tussen clicks en bricks

Er is al veel geschreven over de opkomst van clicks en bricks. Bedrijven die een fysieke winkel en een echte…

Belonen loont: geef iets extra’s

Aandachtreeks: Zo verdien je aandacht wel (7/8)Winacties, kortingen, beloningen, loyaliteitsprogramma’s. Al sinds jaar en dag spelen ze een rol in…

Dit is waarom je niet zonder brandcommunity kunt

Betrokken, trouwe, loyale klanten, een goed inzicht in je doelgroep en 'gratis' handen en hoofden voor de ontwikkeling van je portfolio.…

Zeven tips voor meer betrokkenheid in retail

Loyaliteit van klanten begint bij betrokken ondernemersBetrokkenheid verbindt de veelgebruikte termen loyalty, engagement en klantrelatie. Hoe pak je dat als…

Creatieve loyaliteitsprogramma’s: voorbij de spaarkaart

Bij het tankstation sparen voor een koffiezetapparaat. Zegels, voetbalplaatjes en prullaria bij de supermarkt. Op het eerste oog zijn loyaliteitsprogramma’s…

Drukte op de winkelvloer? Goed voor je merk!

Drukte op de retailvloer wordt verondersteld slecht te zijn voor merken, maar is dat zo? Het blijkt van niet: het…

KLM’s loyaliteitsprogramma onder de loep

Laatst had ik een discussie over de impact van loyaliteitsprogramma's. Mijn eigen Stocard staat vol met pasjes, maar naast de…

Love brands volgens Diederick Janssens: “Niet om geliefd te worden, maar om van te houden”

Innocent, Tony’s, Virgin. Merken met een magic touch, die iedere weldenkende marketeer aan het denken zet. Hoe word je een…