De consument wordt steeds kritischer. Om de klant loyaal aan je merk te laten blijven, moet je hem of haar behandelen als een koning. Dat betekent dat de rol van de marketeer verandert.
Voordat je blind aan boord springt van de How Brands Grow trein, werpen we in dit blog een blik op deze drie controversiële beweringen.
ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.
Wat is gamification precies, hoe “werkt” het en… wat levert het je op als merk in een steeds digitalere wereld?
Er is al veel geschreven over de opkomst van clicks en bricks. Bedrijven die een fysieke winkel en een echte…
Aandachtreeks: Zo verdien je aandacht wel (7/8)Winacties, kortingen, beloningen, loyaliteitsprogramma’s. Al sinds jaar en dag spelen ze een rol in…
Betrokken, trouwe, loyale klanten, een goed inzicht in je doelgroep en 'gratis' handen en hoofden voor de ontwikkeling van je portfolio.…
Loyaliteit van klanten begint bij betrokken ondernemersBetrokkenheid verbindt de veelgebruikte termen loyalty, engagement en klantrelatie. Hoe pak je dat als…
Bij het tankstation sparen voor een koffiezetapparaat. Zegels, voetbalplaatjes en prullaria bij de supermarkt. Op het eerste oog zijn loyaliteitsprogramma’s…
Drukte op de retailvloer wordt verondersteld slecht te zijn voor merken, maar is dat zo? Het blijkt van niet: het…
Laatst had ik een discussie over de impact van loyaliteitsprogramma's. Mijn eigen Stocard staat vol met pasjes, maar naast de…
Innocent, Tony’s, Virgin. Merken met een magic touch, die iedere weldenkende marketeer aan het denken zet. Hoe word je een…