Er is al veel geschreven over de opkomst van clicks en bricks. Bedrijven die een fysieke winkel en een echte…
Aandachtreeks: Zo verdien je aandacht wel (7/8)Winacties, kortingen, beloningen, loyaliteitsprogramma’s. Al sinds jaar en dag spelen ze een rol in…
Betrokken, trouwe, loyale klanten, een goed inzicht in je doelgroep en 'gratis' handen en hoofden voor de ontwikkeling van je portfolio.…
Loyaliteit van klanten begint bij betrokken ondernemersBetrokkenheid verbindt de veelgebruikte termen loyalty, engagement en klantrelatie. Hoe pak je dat als…
Bij het tankstation sparen voor een koffiezetapparaat. Zegels, voetbalplaatjes en prullaria bij de supermarkt. Op het eerste oog zijn loyaliteitsprogramma’s…
Drukte op de retailvloer wordt verondersteld slecht te zijn voor merken, maar is dat zo? Het blijkt van niet: het…
Laatst had ik een discussie over de impact van loyaliteitsprogramma's. Mijn eigen Stocard staat vol met pasjes, maar naast de…
Innocent, Tony’s, Virgin. Merken met een magic touch, die iedere weldenkende marketeer aan het denken zet. Hoe word je een…
Het is je door de eindejaardrukte wellicht ontschoten: de commotie binnen het vak over de invoering van de JA/JA-sticker door Gemeente Amsterdam. Mooi…
We willen steeds meer weten over websitebezoekers. Zodat we ze vervolgens op kunnen delen in segmenten met als doel dat…
Verwachtingen overtreffen wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd. Wat hebben CEM en het overtreffen van verwachtingen wel of niet met elkaar te…
In den beginne zijn klanten gewoon klanten. Daar komt geen loyaliteit of liefde bij kijken. Jij levert en zij betalen.…