Én wat basisstatistiek die iedere (CX) professional zou moeten begrijpen!
De thumbstop-ratio meet je door het aantal 3-second videoplays te delen door het aantal impressies.
ROAS-handboek van BVA en IAB NederlandWelke KPI’s zijn nu echt relevant voor het bepalen van het rendement van marketinginvesteringen? De…
De KPI-basicsDe belangrijkste les die je als organisatie van de werkwijze in de zorg kan leren, is dat ook bedrijven vitale…
In deze tijden van hoogconjunctuur hanteren veel organisaties naast economische KPI’s ook maatschappelijke KPI’s. Misschien wel omdat ondernemers écht een…
Boekrecensie: 'Key Performance Illusies'Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Key…
Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste…
We lijken steeds meer te denken dat KPI's, cijfers, data zekerheid kunnen bieden. Een garantie vooraf. Niet-meetbare creativiteit is ingewisseld voor…
KPI’s, elke marketeer werkt er mee. Met Key Performance Indicators maak je je werk meetbaar en kun je laten zien…
Een handleiding voor zinvolle metrics die écht gebruikt wordenOm grip te houden op hoe goed of slecht je bezig bent,…
Een veelgestelde praktische vraag bij het opzetten van webcare is: “hoe snel moeten we als organisatie reageren op vragen van…
In het artikel ‘Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt’ staat met rode letters ‘Storytelling is hot’. Ik lees verder…