Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe gebruik je media mix modeling om het effect van je online campagnes te meten?

Een serie van vier artikelen over de meest gebruikte analysemethoden. Deel 3: Media mix modelingAls je als online marketeer wilt…

Reputatiemanagement, data en de taal van de C-suite

AMEC Summit 2019 in Praag over media-analyse in veranderingReputatiemanagement wordt steeds uitdagender. We hebben te maken met een meer gepolariseerde…

Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data

Waar is de data die bewijst dat de vrije markt ook echt werkt?Vrije markten zorgen voor een prijsevenwicht, 'automagisch': vraag…

Data-driven marketing in de praktijk: zo verdrink je niet in data

Met 'spray and pray' kom je als moderne marketeer niet langer weg. Elke beslissing wordt ondersteund door data. Klantgegevens, website-bezoek, marktonderzoek,…

Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten

EMC-rapport: behoefte aan kennis over digital marketing, automation en data-analyseUitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit…

Data die je nodig hebt is goud waard, niet data die je al hebt

Voor nieuwe business is er nieuwe data nodigHet was begin 2017 en het was pas enkele weken na mijn start…

Artificial Intelligence voor engagement-marketing

Derde deel van drieluik over optimale marketing-focus op AIDit artikel is het derde en laatste deel van een mini-reeks over…

De staat van data-driven marketing in Nederland

Waar staat data-driven marketing en hoe gaat het zich in 2019 ontwikkelen? De DDMA-commissie Data Decisioning & Engagement heeft vakgenoten…

DMEXCO 2018: zeven takeaways voor elke marketeer

Afgelopen week stond ik op DMEXCO, de grootste technologiebeurs voor marketeers in Europa. In een volle Koelnmesse konden beursbezoekers zich laten…

Op naar een data-driven LinkedIn-strategie

Social data, de heilige graal van socialmedialand. Vanuit social data kun je precies zien waar de interesses van je doelgroep…

The internet of things that think

Cambridge Analytica in de werkelijke wereldEr is veel gezegd en geschreven over de impact van Cambridge Analytica en Facebook. Wat…

Satelliet-data voor de hele wereld

Fast Moving Targets in gesprek met Thomas Telkamp (Lacuna Space)Wie vroeger een satelliet wilde lanceren, moest over diepe zakken beschikken.…