Een serie van vier artikelen over de meest gebruikte analysemethoden. Deel 3: Media mix modelingAls je als online marketeer wilt…
AMEC Summit 2019 in Praag over media-analyse in veranderingReputatiemanagement wordt steeds uitdagender. We hebben te maken met een meer gepolariseerde…
Waar is de data die bewijst dat de vrije markt ook echt werkt?Vrije markten zorgen voor een prijsevenwicht, 'automagisch': vraag…
Met 'spray and pray' kom je als moderne marketeer niet langer weg. Elke beslissing wordt ondersteund door data. Klantgegevens, website-bezoek, marktonderzoek,…
EMC-rapport: behoefte aan kennis over digital marketing, automation en data-analyseUitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit…
Voor nieuwe business is er nieuwe data nodigHet was begin 2017 en het was pas enkele weken na mijn start…
Derde deel van drieluik over optimale marketing-focus op AIDit artikel is het derde en laatste deel van een mini-reeks over…
Waar staat data-driven marketing en hoe gaat het zich in 2019 ontwikkelen? De DDMA-commissie Data Decisioning & Engagement heeft vakgenoten…
Afgelopen week stond ik op DMEXCO, de grootste technologiebeurs voor marketeers in Europa. In een volle Koelnmesse konden beursbezoekers zich laten…
Social data, de heilige graal van socialmedialand. Vanuit social data kun je precies zien waar de interesses van je doelgroep…
Cambridge Analytica in de werkelijke wereldEr is veel gezegd en geschreven over de impact van Cambridge Analytica en Facebook. Wat…
Fast Moving Targets in gesprek met Thomas Telkamp (Lacuna Space)Wie vroeger een satelliet wilde lanceren, moest over diepe zakken beschikken.…