Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Project BOOST: Hoe versnellen we de warmtetransitie?

'Academisch onderzoeksteam zoekt bedrijven, mensen, instellingen die willen helpen'Samen met een groep bedrijven en wetenschappers zijn wij bezig aan een…

Voorn praat Marketing #3: Over het doorbreken van gewoonten

'Het valt niet mee om geautomatiseerd gedrag te veranderen'Hoe lekker is het om wél te worden bijgepraat over recente wetenschappelijke…

Voorn praat Marketing #1: Over sociale normen en gedrag

Waarom doen we wél of juist niet wat onze sociale normen voorschrijven en waarom is dat zo?De sociale normen van…

Wat je je wel én niet wilt herinneren

Hoe goed consumenten zich gedragen hangt af van of ze zich het gedrag zullen herinneren. Of meer specifiek, of ze…

Wil je Heineken of Coca-Cola uitdagen? Let dan hier op

Onderzoek de Social Dominance Orientation van je doelgroepIs het een goed idee om het als David op te nemen tegen…

Dit is waarom jij trouw je winkelwagentje inlevert

Er zit 50 cent of zelfs een stukje plastic in, maar de meeste mensen leveren hun winkelwagentje weer netjes in.…

Grip op consumentengedrag in tijden van corona

Welke ontwikkelingen zien de grote marktonderzoekbureaus in de coronacrisis? Is de behoefte van marketeers aan inzicht in het gedrag van…

Waarom mensen niet overstappen

Gesprek met Marijke van Putten over de psychologie van switchgedrag - of het uitblijven daarvan - in verzekeringen, telecom, energie…

Hoe krijgen we de wereld écht mooier?

Consumenten wíllen wel goed doen, maar gedragen zich er niet naar. Hoe gaan we dat oplossen?Er is een groeiend aantal…

Waarom je volgens gedragswetenschap juist nú moet communiceren

Je advertentiebudget is nu meer waardHet coronavirus heeft een flinke impact op de economie. Er heerst veel angst, wat van…

Merken niet belangrijker in crisis

Monitor Consumentengedrag: supermarkten en drogisterijen wél relevanterNu de coronacrisis ons leven overhoop gooit en de toekomst ongewis maakt, is een…

Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

Boekrecensie: 'Alchemie, de onweerstaanbare kracht van marketing' (Rory Sutherland)Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de…