Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van gewoontegedrag naar duurzame keuze: de rol van emotie in marketing

Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.

Vier op tien Nederlanders kiezen voor merk vanwege politieke voorkeur

Een ruime meerderheid van consumenten stelt politiek getinte activiteiten van merken gelijk aan het innemen van een politiek standpunt. Als bedrijf zul je daardoor niet alleen zorgvuldig moeten nadenken over je handelingen, maar moet je ook nauwkeurig weten hoe je achterban hierover denkt.

5 trends die de consumentenbestedingen het komende jaar zullen bepalen volgens Warc

Het Britse research center Warc heeft editie 2024 van het Global Consumer Trends-rapport gepubliceerd.

ACM: vast energiecontract is terug van weggeweest

In de laatste maand van 2023 steeg het aantal huishoudens met een vast contract met ca. 300.000. In de maanden daarvoor was de stijging ca. 200.000 per maand.

Overgrote meerderheid Nederlanders in de ban van sportzomer 2024

83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.

Wat je kunt leren van een WC-borstel

De WC-borstel zat horizontaal geklemd tussen de toiletpot en de WC-bril. Een mooie metafoor voor een waardevolle les.

Gevoelsmatig aankoopgedrag door drukte in de supermarkt?

Hoe beïnvloedt de ervaring dat het druk is in de supermarkt het aankoopgedrag van de consument?

Project BOOST: Hoe versnellen we de warmtetransitie?

'Academisch onderzoeksteam zoekt bedrijven, mensen, instellingen die willen helpen'Samen met een groep bedrijven en wetenschappers zijn wij bezig aan een…

Voorn praat Marketing #3: Over het doorbreken van gewoonten

'Het valt niet mee om geautomatiseerd gedrag te veranderen'Hoe lekker is het om wél te worden bijgepraat over recente wetenschappelijke…

Voorn praat Marketing #1: Over sociale normen en gedrag

Waarom doen we wél of juist niet wat onze sociale normen voorschrijven en waarom is dat zo?De sociale normen van…

Wat je je wel én niet wilt herinneren

Hoe goed consumenten zich gedragen hangt af van of ze zich het gedrag zullen herinneren. Of meer specifiek, of ze…

Wil je Heineken of Coca-Cola uitdagen? Let dan hier op

Onderzoek de Social Dominance Orientation van je doelgroepIs het een goed idee om het als David op te nemen tegen…