Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Experts inzetten voor promotie duurzaam gedrag? Best risicovol

We geloven onze buren eerder dan een wetenschapperHoe beweeg je mensen richting duurzamer gedrag? Vaak worden experts of bekende mensen ingezet om…

De tunnelvisie van gepersonaliseerde communicatie

Marketeers zien het gebruik van persoonsgegevens voor op maat gemaakte advertenties vaak als goudmijn voor effectieve communicatie. Door reclame te…

Wat verstaan bedrijven eigenlijk onder duurzaamheid?

Marketing-tools inzetten om een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling is steeds vanzelfsprekender. Maar wat wordt er dan eigenlijk bedoeld…

Hoe bied je met een AR-app meerwaarde aan de consument?

Door aanhoudende investeringen van bedrijven als Microsoft, Facebook en Apple komen er steeds meer AR-toepassingen voor consumenten. Veel merken en bureaus…

Heeft AVG de consument écht meer controle opgeleverd?

In de GDPR, de Europese privacywetgeving, wordt de noodzaak benadrukt om consumenten meer controle te geven over hun persoonlijke data.…

FutureWatch: wanneer gaan Amazon en Netflix de afkick-weken organiseren?

Welke verantwoordelijkheid hebben bedrijven als hun diensten verslavend worden?Marketeers doen er alles aan om hun producten zo goed mogelijk te…

Podcast: Patrick Wessels over ons totaal onlogische koopgedrag

Hoe beïnvloed je jouw klanten? Waarmee kun je nou aantrekkelijker zijn dan de rest? Hoe verander je gedrag van mensen?…

Hoe Hartman innoveert tussen traditionele partners en veranderlijke consument

Stefanie Sijtsma over de switch van 'schuiver' naar merkleverancierDe niet stuk te krijgen Hartman-tuinstoel: iedereen kent hem. Voor de Twentse onderneming…

Een wetenschappelijke kijk op aandacht: hoe werkt het?

Aandachtreeks: Zo verdien je aandacht wel (1/8)In de huidige content overloaded wereld wordt iedere minuut vierhonderd uur aan content geupload…

Waarom bestaan er nog boekwinkels?

Betekenismarketing in de boekhandel De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop…

Het perspectief van de ‘ander’

Bedrijven en merken hebben de moeilijke taak om nuttige producten te ontwerpen die aansluiten op specifieke klantbehoeften. In plaats van…

Consument denkt milieubewust, maar handelt er niet naar

Vorige week kwam I&O Research met een rapport dat wij Nederlanders wel milieubewust denken, maar er niet naar handelen. Tot leedvermaak van…