Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De onzichtbare manager, het gevaar van slechte interne communicatie in Marketing en Communicatie

Stel je eens voor, je start vol energie als Manager Marketing en Communicatie bij een bedrijf. Je hebt ideeën, je wilt impact maken en de strategische richting helpen bepalen. Maar al snel merk je dat collega’s je verbaasd aankijken. Je naam zegt hen weinig, ze weten niet waarom je er bent en wat je rol is. Je staat met je rug tegen de muur, en het lijkt alsof je vanaf nul moet beginnen met je eigen introductie. Dit is het directe gevolg van slechte interne communicatie en een onderschatting van de rol van marketing en communicatie binnen een organisatie.

Waarom praten wij alleen maar over onszelf?

Velen in ons vakgebied nemen zichzelf veel te serieus. Stel je eens voor dat bakkers, timmerlieden, verwarmingsmonteurs, onderwijzers of andere vaklieden dezelfde praktijken hanteren als velen van ons?

[column] De toekomst van marketing is menselijk

Als je als merk werkelijk vooruit wilt - en dat zou toch elk merk moeten willen - dan is een radicale merkdenker goud waard.

Vrouwen blijven ondervertegenwoordigd op streamingdiensten en bij omroepen

Slechts een op de drie mensen op tv is vrouw, terwijl meer dan de helft van de bevolking uit vrouwen bestaat. Bovendien worden vrouwen vaak in stereotiepe rollen geplaatst.

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Met deze tips maak jij je content toegankelijker

Bonus: het is ook goed voor je SEOEen drempelvrije website is niet alleen een zaak voor de ontwikkelaar van je…

Niet communiceren bestaat niet

Boekrecensie van ‘Het communicatie DNA’ (Korneel Warlop)‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen’, luidt de ondertitel van…

De beste schrijftip: schrijf gewoon!

Maak eerst een schrijfplan, begin vervolgens met je body, verzin daarna je intro en bedenk op het laatst pas een…

Zelfs de overheid weet het nu: visual storystelling heeft véél meer kracht

Heb je ze gezien, de bordjes bij de paar laatste persconferenties over corona? De overheid is er na een jaar…

Hoe breng jij je merk over?

Het bouwen van een merk begint met positioneren en segmenteren. Dan rijst de vraag hoe een organisatie een merk wil en kan communiceren.…

Zo kom je met de perfecte reactie op reviews (en dat is belangrijk!)

Met 5 tips om goed op kritiek te reageren‘Wat een super bedrijf zijn jullie! Thanks voor de geweldige service.’ Bam!…

Zó maak jij je tekst aantrekkelijk voor je lezers

Schrijf zoals je praat: 12 tips om je lezer te boeien en te bindenAls je tekstschrijver of 'contentcreator' bent, is het belangrijk…